Ytterligare ett morgon pass

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 14
180407
 
 
GRATTIS
 
Irma & Irmelin
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
När klockan ringer och jag känner att det är lite.... 
segt och väldigt ömt i kors ryggen 😕 då är det inte så kul.
Jag har fått tillbaka ett ryggskott och det är inte så bra i mitt
yrke  😊 . Så nu tar jag det försiktigt och inga snabba rörelser.
 
Nu skall morgonen ta fart och jag skall göra vissa saker som;
morgon stök 😊, äta frukost 😊, kolla in nyheter 😊 .
Så jag börjar på ruta ett, Letar fram kläder
och sen skall jag då fortsätta på
ruta tre.
 
 
Frukost.
Det är bara att ta in, lite
ingefärsdricka  så kroppen nu är
vaken  😊 och så fil med musli. Läser lite nyheter 
på det och blir inte särskilt lycklig av det. Men då har jag i alla
fall hängt med. Kaffe på det och så är det ju hög tid att ge mig till jobbet.
 
Bee är en bra bil som gillar långa turer, dessa korta fram och tillbaka till jobbet
är inte så roande. Men det är det vi har när vi jobbar, eller hur? Så nu
är jag framme på jobbet. Ett morgon pass med Aya det kommer 
att vara så spännande 😊.
Min rygg värker så det är lite påfrestande att jobba,
men det skall nog gå och att röra sig är ju bra.
Vi jobbar på och så är dagen till enda.
Dessa dagar går fort och dom
är sköna.
 
 
Hoppas att det blir en bra dag resten av dagen också.
Jag skall ta en kaffe med Camilla, hon vill att
Ukki också kommer med. Han är inte så
pigg på att göra något överhuvudtaget.
Men vi åker dit.
Jag har varit på is huset och hämtat heat lotion, jag behöver det till min onda rygg.
Min kompis har det så jag fick lite av henne, tack för det  😊 . Det tar bara
några minuter extra. Skall nu plocka upp gubben, mot Camilla
och en kaffe. Jag hoppas att det är bra då. Men min 
gubbe blir stött i kanten för det är inte kaffe
kalas som han vill. Men å andra sidan
fyller hon år i morgon så kalas
behövs inte i dag.
 
Camilla ville bara träffa Ukki, det var bara det. Så nu skall
han vara stött och grinig. Upp till han tycker jag. Han vill inte
vara kvar längre så han ville åka och handla. Då så då åker vi sa jag.
Pang bara... Gubben tyckte det inte var så kul att sitta där när dom mekar
säger han, men ibland måste man ta hjälpen när den bjuds så man får det gjort.
Men det fattar han inte i dag inte han är grinig, så hej och hopp var det då.
 
Handlar på ICA Solbo, åker hem inga konstigheter, och så klart
gubben hamna på soffan och sover. Fint sällskap det där är.
Jag tycker det är så boring. Vad skall jag göra då???
 
 
Men efter två timmar så vaknar han och skall börja med middagen.
Jag sätter mig och tittar på en natt på slottet, och spårlöst.
Jag tror att han upptäcker att jag är grinig. Jag har 
ont i ryggen som stärker min irritation.
 
Gubben hämtar Juhani istället för mig det är ju
snällt, jag somnar på soffan. 
 
 
 Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0