En dag i Ärla

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.35
 
180829
 
 
 GRATTIS
 
Hans & Hampus
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då har jag en morgon på landet, jag hoppas att det blir en
bra dag, men det kan ju också bero på hur jag själv
väljer att min dag skall vara. Lite så där är det
ju, har jag bestämt mig för att inte reta
upp mig på något så blir det
lättare att inte bli sur.
 
Min frukost ja
den skall jag inta
nu och njuta av den. Men 
innan jag kom hit var Joline en
lite lätt grinig och tvär unge. Hon ville
inte gå till skogen och hon ville inte ha övedrags 
byxor. Det är inte coolt . Men älskling  det är viktigt att
Inte bli blöt, kom nu så gör vi ordning frukten som du skall ha
med. Allt gick bra och hon fixa frukosten också.  Nu tillbaka till min 
frukost. Barnen går till bussen och jag kan njuta av min frukost.
 
Det kommer inga bilder i dag för jag har ingen dator att jobba
i från. Så det blir ett inlägg med bara text. Men för dig går 
ju detta bra än då, eller hur? Ja solen är uppe,
tuppen gal och hönsen sprätter runt.
Livet på landet en onsdags 
morgon.
 
Jag följer med och
lämnar Haylie. Andra barnen
har åkt buss till skolan. Jag och Nea
skall till  skogen med hundarna det finns många
fina ställen. Där  vi var i dag finns en sjö och det ligger ett gammal
kollo. Kommunen håller på att renoverar detta område då det skall åter igen
öppnas, det tycker jag är skit bra. 
 
Vi knalla runt i 55 minuter, så härligt och så skönt. Nu är vi hemma och
jag skall hänga min tvätt..Det är lakan och sånt. Ren säng att krypa 
ner i, i kväll. Klockan tickar på och vi skall handla till middagen
innan Haylie skall hämtas. Vi hittar även Joline som väntar
på bussen. Hon väljer att  åka med oss hem.
Haylie visar sin teknik på hur man
skall spela gitarr. Hon bör 
nog starta med det.
 
Väl hemma blir det
häng på altan med kaffe
Jimmie har ont i en skadad tumme.
och behöver då röntga den. Jag hoppas den inte
är krossad det skulle vara galet. Men vi får se. Nea fixar 
middagen, wok med kyckling. Gott. Nu skall hon i väg till sjukhuset
och hämta Jimmie. Så dom lär komma om två timmar. 
 
Ja det är nu bara att göra kväll och invänta svar. Att få få
barnen i säng är inte så lätt, dom tycker inte det är
kul någonstans.  Till slut ligger dom och
Jimmie är hemma han skulle ha
gipsat tummen men det men
det ville han inte.
 
Envis unge, irriterande .
Gör kväll nu så jag kan komma
upp i morgon. 
 
Got gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0