En sväng till Ärla

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.35
 
 
180828
 
 
 GRATTIS
 
Fatima & Leila
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 I dag blev det något konstigt, har vaknat tusen gånger i natt.
Somnat om och det är tröttsamt. Vakna där vid 05.50 och tänkte,
nä jag behöver inte gå upp nu. Jag kan sova en stund till. Det som händer
då är att jag somnar så hårt att kudden fastnar i ansiktet när jag vaknar. Det är ju helt
galet man skall ju sova bra på natten inte på morgonen. Man blir ju bombad i hela huvudet.
 
 
Jag skall i alla fall ta en frukost nu. Den kan jag njuta av en stund och känna
att jag är på G men min dag. Jag har ju lite läsning och så . Jaa då 
sätter jag lite fart på hjulet så allt snurrar som det skall. Skönt
kan man säga och det är bra att få det mesta gjort
innan jag far i väg mot Ärla.
 
Jag skall ta en lunch med Camilla innan jag åker till Ärla också.
Vi tar lite från Donken, det går fortast och lättas. Jag följer
också Camilla på en öron koll på Linus. Han har ont
i sitt vänster öra. Sköterskan bekräftar att det
är lite irriterat.  Han har en operation som
väntar på han, Hans mandlar skall
enterligen bort. 
 
Ja det blir nu en snabb fika innan 
Jag åker det kan alltid vara bra att få i sig
en god kopp. Snackar lite med Ove och Ingela 
Camillas granne. Nu skall jag åka. Jag ringer när
jag kommer ner. Resan går bra helt ok tycker jag. 
 
Nea sätter på en kopp kaffe till mig så det var ju ok.
En innan jag åkte och en när jag kommer ner.
strålande, tack för det. Barnen blev glada 
att se mig. Eller i alla fall en stund.
Sen var det som vanligt, dom
har bananer i öronen.
 
Gubben kommer hem och vi
äter en väldigt god soppa. Sen tar jag
 kaffe och en skön stund på altanen. Jimmie
är kvar på jobbet och fixar ett jobb. Nea åker och
handlar, jag och gubben är kvar hemma. Det går fortast så.
Vi sitter på altan, tar promenad med hundar och tjatar på barn.
Inte skoj.
 
Allt går bra två små barn är lite för "på" hundarna, någon kommer att
bli nafsad på av Ice eller Tayzon, det är bara en tidsfråga. Så
vi har en skön stund till på altan. Nea kommer hem och
jag hjälper henne in med påsar. Hon tar två jag
tar en med dubbelfattning runt påsen. 
Allt kommer in och nu kan man
njuta av kvällen.
 
Gubben går ner och
lägger sig. Jag är uppe tills
Jimmie kommer hem. Vi snackar lite 
innan jag lägger mig. Min dag är nu slut.
 
Got gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0