Hänga med Camilla i eftermiddag.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.34
 
 
180822
 
 
GRATTIS
 
Henrietta & Henrika
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 
Det är nu onsdag, en onsdag där jag skall följa Camilla till
tutt läkaren :) Hon har ju saker som man inte skall ha.
Så...det är vad jag skall göra i dag, men det är väl 
på plats att starta dagen på bricka ett och det
är badrummet.
 
Duschen skall avnjutas
en stund och det är en skön 
stund på morgonen, tvätta håret och
bara stå i en varm skön dusch. Sagolikt tycker
jag vill jag lova. så då är det bara att köra på till näste
punkt på dagordningen.
Frukosten
 
 
Här skall jag nu inta yoghurt, musli först läsa lite nyheter och
låta måltiden ta en timme minst. Vem har bråttomt? Inte jag jag kommer
upp automatiskt runt 06.15 eller 06.45 så gott om tid har jag. Så skall jag då te lite
kaffe på detta och se vad som hänt på FB sen senast 😊
 
 
Så nu skall jag klä på mig och åka ner till Brinken, Camilla
kommer snart så vi skall fara i väg snart. Ja då är jag klar och
Bee är redo att ta mig till Brinken. Jag kommer dit och tänker...Nu kommer 
hon snart 10 minuter. Och dessa tio minuter går och sen tittar jag igen på mobilen.
Men fan jag ser då att jag har tittat en hel timme fel. Hon kommer 11.45 inte 10.45 vad
trött jag blir på mig själv.
Som tur är hart jag en nyckel så jag kan få sällskap av Wilma. Jag tar henne på en tur,
den är kort men hon gör sitt, kissar på samma ställe som alltid och jo då hon
bajsar på samma ställe som hon brukar. En mycket inrutad hund eller
bara en gammal dam med bestämda rutiner. Ja vi går väl hem då.
Vill du ligga i solen en stund Wilma, det kan vara skönt,
lite vatten bara först.
 
Jag tar en glass, en 88:a, den får duga. kanske
skall se till att det finns andra små glassar här, det kan ju
vara gott ibland. Då så efter en lång timme i solen och fötterna
på bordet kommer min dotter, hon skall bara på toa sen skall vi i väg.
Jag tar in Wilma och sen låser vi om henne. Nu till centrum. Parkerar Bee i
garaget och tar pendeln till södra stationen, lättast så, bröstcenter ligger alldeles om
hörnan så man behöver inte leta parkeringar och det är ju skönt.
 
 
Hon anmäler sig i reseption och får då veta att tiden är flyttad med 40 minuter.
Ja ha ja.... kul men vi tar en lunch då, så vi återkommer. Det blir en panerad
rödspätta. Camilla tar sallad. Vi sitter där och småpratar, tiden går så
nu är det bara 10 minuter kvar och vi återvänder till bröst center.
 
 
Vi går upp på andra våningen. Efter som hon skall göra både
mammografi och ultraljud så blir det på våning ett. Det är
lite så att hon har knölar i högra bröstet. först blir det
mammografi och det tar sin tid när läkaren skall
titta på dessa bilder innan hon
får göra ultraljud.
 
 
Hon berättar att det finns fler knölar, fan det får inte vara....
Vi får i alla fall inte reda på saker förens stickproven är klara. och det är
inte så kul när man skall göra de också, ultraljudet visar på att det finns fler knölar
än vad hon har känt. Hon kommer och sätter sig bredvid mig i väntrummet, hon är påtagligt 
nervös. Sist vi var där var det bara snack med en läkare som nu har skickat hit henne. Jag
följer med in på ultraljudet, Camilla vill det. Vi sitter där och så kommer läkaren in.
 
 
Hon är noga och hon är tyst, ja du har några knölar här, jag skickar en remiss till stick
mottagningen, där dom tar prover på knölarna, det ligger på SöS och här har
du info om dropp in och öppettider. Bra om du gör det snarast,
Kirurgen kommer att kontakta dig när svaren kommer.
Sen var det tack och hej. Här står vi nu och jag
undrar, är det...eller inte??
 
 
Vi skall hem nu och jag skall
handla middag, det skall vara så att
jag vill ha en kopp kaffe innan jag åker hem,
eller jag skall till XXL först innan jag åker hem.
Först till Brinken , nej Camilla plockar Linus först, och jag
handlar maten på ICA Solbo.  Träffa Linda där prata lite sen åker vi
till Brinken. Kaffe och lite snack om dagen i helhet. Undra lite hur Camilla ar detta.
 
 
Jag hoppas på det bästa. Så jag säger hej då och åker till Heron City.
Det flyter på bra med trafiken så jag är nöjd, hämtar ett paket och
vad händer nu när jag åker hem, mitt i rusningen? Oj hur bra 
går inte detta, ända fram till Hågelbyleden. Där är det
tjockt med bilar. Alla skall hem och det är tur att
jag åker av vid Tuna.
 
Nu så tar jag upp allt och ser till att
allt kommer på plats, tar ur sakerna ur paketet.
Man kan tro att det var mycket som beställdes. Men det
var en liten matlåda och en liten flaska i en kartong på 
60x40x20.jag lovar den var stor.
 
Jag skall nu sätta mig och titta på TV
andas och komma ner i varv, min man kommer
han skall göra lite småsaker i badrummet innan vi skall äta.
Så det är bara att vänta en stund vilket inte hör något, Jag är
rätt slut vill jag säga. Nu äter vi och jag får en magsmärta av denna värd.
Blir illa mående och vill inte äta mer, så jag lägger mig på soffan, tror det tar
10 minuter sen sover jag.
 
Ari väcker mig för det är min lur som har ringt. Det är Camilla, hon
vill komma över i morgon, vist det är OK kom efter ditt jobb.
Ja så är det och så blir det. Jag kliver upp och gör lite
vad jag skall göra sen lägger jag mig i sängen,
vet inte vad klockan är vet inte något så
det blir god natt för min del
 
Sot gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0