Hemma dag lite skönt

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.34
 
180823
 
 
 
GRATTIS
 
Signe & Signhild
 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då skall jag ta denna dag i min famn.
Jag har en uppgift nu på morgonen vilket inte är
så uppiggande, tvätt. Men som alla vet är det en sådan
sak alla måste göra. Så det är bara att ta det som en kvinna, alltså
inga problem. Men jag börjar med frukost i dag, vill inte gå ner hungrig.
 
 
Kollar lite nyheter, mycket om valet nu. Vilka skall man rösta på?
Alla snackar ju bara skit, det händer inget så...vilka är bra då?
Ja jag har inte bestämt mig och det kan jag inte göra
heller för jag gillar inget parti. Jag kan se om
det finns något ty piratpartiet eller
pensionär partiet.
 
 
Ja oj nu skall jag ner
till tvätten, min son skall hjälpa
mig. Allt in i maskiner och så vänta 60
minuter. Ner hänga allt och vissa in i tumlaren,
upp vänta 60 minuter till. Ner och ta upp i tumlaren,
de som hänger får hänga lite till. Så nu skall allt upp. 11.00 är
tiden slut och jag är klar 10.45. Då är det bara att ge ungdomarna
sitt och jag lägger in mitt. 
 
 
Jag skall få besök av min dotter i dag, vi skall skriva ett litet brev
till vårdcentralen och dess ägare. Lite jävla ordning skall 
det va på torpet. Ja så skall det va. Jag har lite
annat för mig i dag senare så jag skall
fixa detta brev i dag. Klockan går
och så ringer min dotter, hon
har fått för hinder.
 
OK det är lugnt inge stress
vi hörs senare. tar en liten stunds betänketid.
 Ja då är det väl bara att se sig om vad jag skall göra.
Helt så där apropå. Ja jag hoppas att det blir bra nu med detta i alla fall.
Jag slänger mig på soffan och dör lite. Har inget annat för mig än då. Så kan jag
väl läsa lite, planera för en resa till Uppsala. Det kan bli skoj, jag tar pendeln dit så är det säkert
att jag kommer fram i en bit. Jag skall prata med Lollo.
 
 
Så då skall jag bara ge henne en tid. Kolla upp hur tågen går dit och så.
Meddelar henne detta i morgon när jag har tittat på tider. Så då 
är det klart och det känns ju kul tycker jag. Det är nu länge
sen jag träffa Lollo så det kommer att bli kul.
Ja vad gör jag nu då?? Juhani vill ha 
middag vid 16 tiden för han skall
träffa killarna.
Dom har gjort en video till låten
som dom gjort, låter skit bra och ser bra
ut också. Det är nog bara an sån där kul godkännande
bara , snacka om musiken och så. Ja jag börjar väl lite då med kyckling,
currysås och ris. Jag tänkte att göra en snickarpanna i helgen. Det är 100 år sen jag
gjorde den. För övrigt Jimmie´s favorit, det var ju korv i den. Ja minnen kommer hela tiden.
Det poppar upp när man gör vissa saker eller ser något, en doft ett kort. Jag har massa minnen
i mitt huvud, massa fina härliga minnen när jag hade mina bäbisar små. Oh vad jag älskar mina barn.
 
 
Snar kommer jag att lämna dom och det kan kännas lite tungt nu när man har så många
barnbarn också. Jag hoppas jag kan få rå om dom lite innan min tid är ute, har väl
lite kvar kan jag väl då tycka. Men det vet man ju aldrig, nä jag skall inte
tänka på det nu, den dagen den sorgen. Jag skall väl hitta något
roligt att göra med mitt liv som pensionär.
 
Då är det dags att sova och lägga sig,
hoppas att dagen har varit givande.
 
Sot gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0