Hetsig dag

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.33
 
 
180814
 
 
GRATTIS
 
Uno
 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Så då är jag på G igen, men känner verkligen för att bara sova
hela dagen, men så kan man inte ha det, det är bara ta och gå upp och se
till att köra på. Hur skall jag nu få mig att bli piggare? eller rättare sagt mer vaken
i kroppen?  Jag jag får nog börja med frukosten och se vad som händer då. Upp och hoppa
så kommer frukosten.
 
 
Det är ju bara att se till att huset blir städat så gott jag kan.
Fixa tvätten och dela upp, svart, färgat, vitt och handdukar. Så ställa
den där påsen i hallen. Jag skall vattna blommorna, jag väntar på att rosen skall
slå ut. Den är jag lite nyfiken på. Kom på att jag skall se till blommorna på gravarna också.
Kanske hinner det i morgon innan jag skall till jobbet. Nu skall jag snart få komma till jobbet och jobba.
 
 
Det är omflyttning på G igen, vilket jag inte är så förtjust i jag vill inte komma
till en annan avdelning, med dementa människor skall det vara personal
täthet, stabila människor som har sina pass och är där. Men min  chef
är inte intresserad av det hon har bara spara pengar i skallen.
Nå väl jag skall snacka med henne i morgon. Vist jag mina
journaler från personalhälsan, dom vill jag hämta också.
 
 
Tillbaka till i dag, jag har Juhani som skall hjälpa mig i
tvätten så det blir säkert bra. Nu skall jag inta lite  lunch först
bara. Titta på TV och se till att allt är som det skall. Jag har lite så där
uttråknings syndrom just nu. så det är nog bäst att hitta på något. Men i dag
kommer tvätten den är ju alltid lika kul....NOT
 
 
En sak jag har märkt med mitt ärr på höger hand, det gär lite ont detta.
Det går över senare det vet jag så det är bara att avvakta och
hålla ut. Jag skall ha tape över det så det kommer att
bli snyggare. Så det är så jag har det nu. Det blir 
bättre med tiden.
 
Ja ha ja nu är klockan 14 och påsarna
skall ner till tvätten, det är nu tre maskiner på
Och en som måste komma senare. Jag skulle kunna lagt
dom i de andra det var ju bara handdukar. Men men nu blir det en till.
Så upp och invänta en timme, jag tar lite kaffe medans jag väntar. Det är lika
gott varje gång. Jag gillar det massor. Kaffe alltså.
 
Så jag tvättar och hänger och viker och kånkar.
Massa tvätt massa kånkande. Tur att Juhani kan hjälpa mig.
Klockan tickar på och så var jag klar. Då skall jag äta middag med
min dotter med familj. Det är lite bra så jag slipper äta själv. Jag skall ta mig till
Brinken alldeles snart.
 
 
 Viker in och lägger undan rena kläder bara, så då är jag nöjd och jag kan
nu ta mig till Brinken för en middag, kyckling blir det. Jag ser stort
resultat på Camillas gym klasser. Ser bra ut jag hoppas hon
hänger på. Ja det blir lite film också innan jag tar mig
hem. Kvällen slutar nu och jag tackar för i dag.
 
Sot gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0