I dag är en nydag

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.31

 180802
 
 
GRATTIS

Karin & Kajsa

 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej på dig, då skall du få en lite glimt av min dag och hur
det kan se ut i en helt vanlig människas liv med man,
barn, barnbarn , svärdöttrar och svärsöner, vänner, 
arbete och fritid. En bil som heter  bumblebee.
Det kommer alltså åter en dag med mitt liv
helt enkelt och inga räddningar med
omtagning eller sminka över.
 
 
Jag skall i dag starta med
frukost och den är i dag  som jag
alltid vill ha den, yoghurt, musli, kaffe och
en smörgås . Jag skall läsa nyheter nu medans
den intas. Det är viktigt för mig att det blir en lugn start
på min dag. Så alla gropar och törnar inte blir så svårt att hantera.
 
 
Då är jag i gång och allt känns så bra och jag skall njuta av lite sol i dag,
det är lika varmt inne som ute i dag uppe på sex trappor, 28 grader,
jag tror det är lite lägre i mark nivå. Med detta sagt kan jag nu 
fortsätta min dag denna förmiddag. Ashani och Juhani skall
fixa lunch det blir rätt många som kommer att vara
här runt 12. Två av deras killkompisar som
skall med till Grekland. Thomas och
Camilla med Linus.
 
 
Thomas skall köra dom till Arlanda.
Så det blir Tacos nu till lunch och det är många
som är med där inne i vardagsrummet. Jag och Camilla
är i köket. Lite lugnare här. Vi tar lite mat och så börjar alla röra på sig.
Klockan två skall dom åka, Thomas hämtar sin bil och så packar dom in.
Nu skall dom fara i väg. Jag måste erkänna att jag gilla inte att dom åker
utomlands, det är rätt stökigt i världen. Jag var orolig när dom var i England också.
 
 
Camilla och jag blir kvar hemma , det kommer att regna Hugo om två minuter, åskan
går jätte mycket, skulle vara konstigt om det inte blir regn. Ha ha ha  här kommer
det. Stänga alla fönster det är inte så kul med blöta golv. Det regnar väldigt lätt
in här. Nå väl, Thomas kommer hem och jag åker med så jag kan få
middag med dom i dag, även film som strimmas. Det blir sallad
med köttfärs...vänta nu halv tacos. Då har man ätit det
två gånger.
 
 
Filmen är så klart Avengers . Mycket bra med hur
konstigt slut som helst, ja jag fattar att det kommer fler, men hallå.
Så här ville inte jag ha det, ett annat slut ville jag ha. Lite så där men....
blev det. En fika på framsidan med grannarna och så kör Thomas mig hem.
Så nu kommer det att bli sängen. Skall till läkaren med mitt ben i morgon.
Tack för i dag. 
 
Sot gott 
et är ord som är bra.

SUPER GRANNY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0