I dag kommer gubben hem

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.34
 
 
180824
 
 
 GRATTIS
 
Bartolomeus
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Så en tidig morgon, behöver fler timmar på dygnet skall se om
detta hjälper . Nä skämt åsido jag har bara vaknat och
fixat morgon stöket i badrummet nu skall jag njuta
av min frukost och se vad världen  har att
förtella.
 
 
Juhani kommer upp och är lite seg.
Han skall till jobbet men är sen så jag ber 
han lugna sig, jag kör dig. Bara du slutar springa
runt. Så ja nu andas och bete dig som vanligt. Man hinner 
inte mer för att du rusar runt, helt logiskt, du får inte mer tid bara
för att du stressar. Kom i håg det.
 
 
Så åter gå till mitt lugn och känner mig så fokuserad i dag. Jag har sovit
bra och är så utvilad att det är helt otroligt kan jag tycka. Så det är
då bara att fortsätta på detta spår. Inge hit och dit eller massa
hit och dit, nä bara fokus och gör bara det jag vill. Så
skönt så stärkande, Andas in.... andas ut.
Bara så, inget annat.
 
 
 Det är bara att ta sig ner till Bee och att köra till Hägerstens Åsen.
Det är nu Juhani´s jobb nästa, det skall gå bra och inga stopp
på vägen. Jag och Juhani stannar på macken i Västberga
där vi fikar. Han bjuder sin mamma på en liten frukost,
han skall ha det och jag tar mitt kaffe och en
liten fralla.. Vi har 20 minuter till godo.
 
 
Det är klart med detta, Juhani
är på jobbet och jag skall ta mig hem.
Camilla ringer och vi snackar lite. Hon har
planeringsdag i dag på jobbet, hon börjar 08.00.
OK ja jag är på E4:an. Ja hon berättar lite om gårdagen och
hur den planeringsdagen var. Dom har ju två dager så att säga, det är
allmänt dag ett och dag två kan jag tänka mig att det är avdelningarna då .
Så nu är jag hemma och det är bara att ha det skönt i dag vad vad det Camilla
sa....`Ja just ja svassa runt i pyjamas hela dagen, Ja nu är ju kläderna på
så det kan man ju ta i morgon då. Ja det är nu så att jag kommer på
att jag skall handla också. Lite till middagen skall jag fixa.
Snickarpanna  skall vi äta. Det är lite annat
också som skall fixas.
 
 
Jag tar vägen för bi Donken 
köpte två äppelpajer, en till mig och en
till Ashani. Juhani har redan köpt en dricka
så detta blir lite pricken över I Hemma och uppe, det är
väldigt jobbigt att ta sig upp med varor, inte massa varor bara lagom,
Nu så och Ashani är vaken vilken tur, äppelpajen är varm fortfarande.
 
Jag plockar in och tar sen min paj framför TV och har det mysigt.
Tittar till blommor och ser att min fina blomma jag fick av
Camilla´s granne börjar blomma. Hur vacker som
helst. Vid lunch ringer Juhani, han skall köpa
en ny mus till pappas dator, när dom 
spelar slår dom musen i
bordet, helt
galet.
 
Nu kommer frågan,
>Kan du hämta mig så jag hinner
hem innan han och sätta upp det< . Ha ha ha
Ja ja jag kommer din fru kommer med, så vi möter dig två.
Och så pratar jag med Ashani och ja hon vill komma med bra.
Vi rullar 13.30. Ingen trafik och allt går bara bra. kommer till hans jobb.
Det var ju bra han röker där. Men ser förvånad ut. Jag slutar 14.30 jag har messat.
Ha ha kul kille, ja ja vi tar en sväng kommer sen.Ner till macken köper en kaffe och drickor.
 
 
Tar en sväng runt Hägersten och visar runt. Här skall man bo i det äldre husen.
Svårt att få lägenhet bara men det skall nog gå om man är ihärdig.
Ashani berättar att årsinkomsten skall vara så hög att
det är sjukt. Jobbigt men ja det är sant.
Ungdomar har inte råd i dag att skaffa
lägenheter där det vill. 
 
I dag är det timanställning
som gäller på de flesta jobben.
Företagen tjänar på det och det är så
det ser ut i dag. Ja men dom sitter inte i sjön och
de har tid på sig att fixa lägenhet. Nu tillbaka till Juhani så 
vi kan ta oss mot Heron eller vad han nu skall. Han googlar och hittar 
bra saker på NetoNet. Fine då åker vi dit.
 
Det går fort detta han köper ett minne till mig så jag kan fixa lite av mina kort.
Snällt av han tycker jag. Han kan få en slant av mig på måndag. Men
det behöver han inte säger han. Nu så det blev tangentbord,
musmatta, mus och hörlurar. Han har det bra Ari. Får
nya saker av Juhani. Så hem då så han hinner
spela innan pappa kommer hem,
han vill pröva först.
 
 
Så allt på plats och
Juhani hinner spela ett tag.
Jag fixar mer kaffe till mig och så
kan jag göra lite ingefära dricka till mig
Fan jag har glömt  juice .Tropik juice skall jag
ju ha. Ja ja jag får köpa i morgon så jag kan fixa min juice.
Nu kommer gubben han spelar lite viktig och säger till sonen att han inte får
spela på datorn, och att han är en skitunge och så vidare, på finska förstås. Juhani
sitter lugnt kvar och ler. Han pekar på sakerna och säger jag tester dina nya saker.
Gubben blev glad och tycker Juhani är en bra kille som köper fina saker till sin pappa.
Ja det kan man ju lugnt säga, han är snäll som attans. Så nu skall maten snart
vara klar. det blir inte riktigt bra, tror den skall vara inne längre i ugnen.
Jag är för hungrig och har ingen koll på hur länge den har
varit inne. Skit i det, potatisen är inte klar och då kan
man ta bort den. Skit också.
Men den är god.
 
Så nu skall jag bara
göra kväll och se till att komma
i säng. Seg som få är man, kolla på TV i
sängen heter det men det gör jag ju inte jag somnar ju.
 
Sot gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0