IKEA igen

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.34
Dag 232 på året
 
 
180820
 
 
GRATTIS
 
Bernhard & Bernt
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Då är det måndag och jag har en tandläkartid klockan 07.30. Hur kul är det?
Inte ett dugg om man frågar mig, jag ogillar tandläkare. Men det skall göras
i dag så först åker gubben till Eskilstuna, och sen går jag upp för
att börja med dusch och annat man gör i badrummet.
Min dag startar tidigt och hur kul är det?
 
 
Frukost.
Nyduschad och med
morgonrocken på skall jag nu
inta ta min goda och nyttiga frukost.
Skall läsa lite nyheter det är rätt mycket
om valet och på vem man skall rösta och varför.
Ja i slutändan är alla partier lika korkade, för ingen
gör gott för Sverige. Det har man sätt förr.
 
 
Ja förresten har du fått röstkortet?? Inte vi det kanske är så att
jag inte får rösta i år. Ingen i min familj har fått det, skumt kan man ju säga.
Eller är det så att ID kortet räcker i år?? Ja det är bara att vänta och se.
Det blir alltid bra på slutet hur man än vänder och vrider.
 
 
Klockan är nu dags att åka till tandläkaren och det betyder att
jag tar Bee till centrum och här ligger min tandläkare.
En ny har jag fått vid namn Therese och det  är
nog samma tjej som Camilla har. Nu
är det nervöst, hur många hål
har jag nu???
 
 
Ja men detta ser bra
ut och det var inga hål. Va
inga hål är det sant, jippi hur glad
blev inte jag. Ner till Brinken på en kaffe
innan hon ger sig av till jobbet. Det är hur bra som
helst jag lovar. Super glad...
 
 
Efter fikat hos Camilla skall jag hem, jag, Ashani och Juhani skall till IKEA.
Här kommer nu då detta med klähängare och ställning. Inget på IKEA.
Ingen lunch här, kön är lång och bara en sida ör öppen ser inte 
bra ut, buffé på andra sidan gatan blir bättre. Jag tas sochi.
Åker runt lite och letar på alla ställen. Vi hitta i allafall
skor till  Ashani som hon kan har på jobbet.
Jag tänker lite att Jysk kan ha, vi
åker dit.
 
 
Här hittar vi en ställning
så hem ljuva hem. Här skall vi ha
en bra eftermiddag. Det blir kaffe och tv, kan inte
ringa St 1 eftersom Ari har telefon nr i Ärla. Men jag pratar
med han och skall be Nea påminna honom om det, jag skall nu ha en 
lugn och skön eftermiddag. Ja får fika besök av min dotter i dag. Det är alltid 
kul att få besök hemma.
 
 
Ja så är det då middagen som skall fixas. Det blir ugnsstekt falukorv med makaroner.
Tror jag skall ha massa ost på i dag, lite för mycket blev det men.... det
är gott. Jag äter före ungdomarna, dom är inte hemma. Så lite koll
på TV:n inget så där bra direkt men det är ju bara att titta.
Har lite för ont i handleden känns inte så bra.
 
Oj klockan blev mycket då är det bara att
lägga sig och kolla lite på TV från sängen. Det är
skönt för då kan jag somna och ligga kvar hela natten.
 
Sot gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0