Jag och Wilma

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.32
 
 
180808
 
 
GRATTIS
 
Silvia & Sylvia
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är en ny solig dag och jag har i dag ett grad antal på
24,6 ute nu och det är ju behagligt så man kan njuta
av det, vad jag skall göra i dag vet jag inte än men
det blir alltid något. Min man kommer hem och
bara det är ju något.
Så man får allt kocka lite
middag i kväll, vad det blir vet
jag inte så det återstår att se när det
blir kväll. Nu skall jag börja på ruta två med
frukosten för att ta ruta ett i badrummet efter frukosten.
 
 
Lite nyheter skall också komma på plats just nu det är ett bra
sätt att lugnt och stilla få i sig frukosten.Det är ju bra, sen är det ju då
de där att få en liten kille (eller barn överhuvudtaget) in i duschen. Nu gick det
bra så jag kan ta min dusch också. Sen snacka vi om lunchen och tog pannkakor, vi skall ut
ett tag men det är så varmt och han har fel byxor på sig. Så vi tar oss ner till Brinken i stället.
Lite kaffe och snackar lite med Thomas och Camilla.
 
 
Dom erbjöd mig att hänga på till Grönan men nej jag ville inte det i dag. Jag vill nog
bara slappa och tycka synd om mig själv. Har kommit i en dålig svacka och
det känns inge bra så jag hoppas att det lättar med tiden. Det är så
mycket just nu som är jobbigt och det går inte över bara för att
jag sitter hemma heller men det är vad jag vill i dag.
Så då är det jag och Wilma då hemma.
 
 
Middagen till mig och gubben
blir kyckling, ris, grönsaker och bea.
Det är klart när han kommer hem. Det är
egentligen bara att sätta sig till bords. men han 
skall på toa först och sen även duscha. Så jag väntar
lite men kan nu inte vänta längre så jag tar min mat, fixar hans
matlåda och sen tar han när han är klar. Det blir bra detta.
 
 
Så kollar vi på TV och det är lite sådär, Dr. Phil i dag och det är lite friidrott 
så det blir Phil först idrott sen. Han har lilla plattan att se på med hörlurar  så det
går så bra för Ari. Jag sitter här och funderar hur gör vi i morgon? Jag skall iväg tidigt och
Wilma skall hem, tar jag henne i kväll hem eller skall jag köra i morgon bitti??
 
 
Det är bäst i kväll, jag har pratat men Camilla och hon
säger också detta. Så jag åker 20.30 och lämnar henne på
Brinken och rastar henne innan. Det blir bra hon är hungrig när dom
kommer hem. Så då är det bara att se till att hon har det bra. Jag kör hem 
igen. Så nu är det bara kolla tv från sängen. Tar lite kvälls medicin bara. 
 
Sot gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0