Kräftskiva i Äral

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.32
 
 
180811
 
 
GRATTIS
 
Susanna
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Idag är det en spännande dag, eller skall jag säga en fest kväll.
Det blir kräftskiva i Ärla för min del och jag skall ta ner
Juhani och Ashani också. Det betyder att Ari är kvar
på landet :) Ja men det är om ett par timmar jag
skall nog börja från början.
 
 
Jag vakna första gången 04.50 och
sa till mig själv> nej nej aldrig, jag skall sova
längre tack < , och somnar om tills nu 0635, det är ju
OK och jag känner att jag skall njuta av morgonen till 100%
för det är jag värd varje morgon.
 
 
Så frukosten intas först, lite läsning av vad som har hänt i världen.
 Det är lite tid jag har att fördriva innan jag får ner till Ärla .
Så lite energi hämtning hinner jag allt med.
Ungdomarna hinner vakna i sin
takt och det är ju bra.
 
 Nå väl klockan blir då dags att
ge sig av och att se till att få de mesta med sig. 
 Vi gör ett stopp på Willys för att få med det 
som saknas nere i Ärla. Det var lite små
saker.  Så som våra kräftor och annat.
Det blev två kassar.
 
Resan ner gick hur bra som helst och jag känner att
detta kan vara kul. Nu kommer vi fram vid 14 tiden. Vi upptäcker
att potatisgratäng blev lite fel så vi fick be Kim köpa den på vägen. Jag tror
att det blev fel för att jag inte titta på vad det stod på paketet. Den låg ju vid de små påsarna
så jag bara greppa en. Rotfruktsgratäng blev det. Inte bra. Men skådant händer, har ett svagt minne av 
att det hänt en gång innan. 
 
Inte så mycket händer först men sen blir det full fart, massa saker som skall fixas.
Massa saker som skall fram och göras klara. Jag kommer under kvällen i 
morgon fixa korten så ni kan se min kväll och så. Vi dukar borden hänger
ballonger och kräftskive "gubbar"  , sådan gul rund sak med ögon. 
Jag visar på kort sen.
 
Nå väl folk börjar dyka upp och det är
rätt många som kommer så det blir kul tycker
jag.  Vet att det blir 18 sammanlagt så det är full spruta.
Vi startar så smått med maten där vid 17 tiden. Det blev ju lite sent
på grund av att Kim och  Lillevi leta is. Men till slut kom även dom och allt kan starta.
 
Det blev en lång kväll med massa skratt och i kastning av människor i polen.
Jag åkte i, min son kastar i mig. Blött blev det även Nea hade fått badat med kläder
på det händer nästan varje gång. Det tillhör lite kan man säga. En Jimmie sak ha ha ha.
Ja då byter man kläder bara och så är det plåt igen,
 
Mitt i middagen kom regnet. Så vi flytta borden under taket på altan. Här blev det sän lite 
torrare och så. Barnen blev glada att polen var tillgänglig. Robert simmar som versta 
fisken, han har också lärt sig att cykla utan stöd hjul han ville lära sig massa 
ny saker i dag.
 
Ja det blev väldigt sent och jag hoppas alla hade det bra för det hade jag.
Min kväll slutade 01.30 när min gubbe gick och lade sig vet jag inte.
 
Sov gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0