Egen tid

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.34
 
 
180825
 
 
 GRATTIS
 
Lovisa & Louise
 
 
Grattis Lollo på din namnsdag
 
 
DAGENS  CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja upp och hoppa, i dag är jag ensam totalt.
Min man tar sonen med sig för att få ner en bil till
Ärla och vattenskotern. Så då är jag hemma själv ett par
timmar. Det kan vara skönt och det är bara att njuta, ha ha ha.
Ja jag skall i alla fall börja med min frukost och samtala lite med min
man. Han har inte åkt än så det är lite skönt att kunna umgås en stund.
 
 
Så det är nu bara att göra något med min dag, lite så har jag nog tänkt.
Jag skall handla juice i dag är ett måste. Så skall jag ta en
färdigblandad eller inte? Ja det är den stora frågan
på morgonen... eller inte. Nu har jag för
mycket fritid igen. Ha ha ha.
Tänker alldeles för
mycket.
 
 
En kaffe och
lite soft mys för mig själv,
Lite musik är på sin plats och njut.
Andas in .... andas ut, fatta vad skönt detta är.
Helt själv, missförstå inte mig nu, jag älskar min familj,
men att få vara helt själv i ett par timmar, underbart.
 
 
Ja men det som är lite synd och jag kan tycka att jag då gör
galet, jag skulle kunna gå ut och gå eller simma i badhuset
eller göra vad som, nej nej då sitter jag och lyssnar på
mysigt och inte gör ett skit. Vilket är korkat egentligen.
Jag skall ta mig till centrum och handla juice och
en present till Vilda.
 
 
Då är jag på g till Camilla på en Thomas pannkaka. 
Det kommer att smaka sig bra. Han har en särskild god smak.
Det var hur gott som helst jag kom i mat koma. Lite kaffe på detta
blev grate . Så nu kan jag njuta av en stund och liten film med  nallen
Paddington . Jag får ett samtal från Ellie också vi pratar om julklappar.
Det är ju jul snart.  Tänk vad fort detta år har gått. Jag känner att det är lite
för snabb växling just nu. Men så är det tiden står inte stilla.
 
 
Nu skall jag hem och invänta min man. Han är borta längre än vad jag räkna med.
Klockan är ju redan över 16 så han borde vara hemma. Det måste ha hänt något.
Det är så att tiden går och jag väntar det händer inget så jag hoppas på 
ett meddelande snart. Jag kollar TV:n och sen är det bara att
vänta. Jag gör ingen middag och det är ju så att
vi skall äta tillsammans.
 
Klockan blir 20.30 innan
han är tillbaka, och då är det ju skit
sent att äta middag. Han berättar att det var
jobbigt att få ner bilen från liften och så. Men det gick
till slut och så kom lång färd ner till Ärla. Ja så är det och så
blir det. Han är hemma nu och så r han skit trött. Hur  kul vart detta
han lägger sig på soffan och skall se på TV och jag tror han somna innan
han lade huvudet på kudden. Jag blev ensam hela kvällen också.
 
Sot gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0