Lunch i Tullinge

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.31
 
  
180801
 
 
 
GRATTIS
 
Per
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det var en skön morgon att vakna till.
Efter att ha varit uppe ett par gånger i natt
så är min nya dag här. Jag är bjuden på en fika på
Rosen hill i dag. Det kommer att bli skoj, länge sen jag var där.
Nu tar jag min morgon i besittning och kollar in mitt nya schema som nu
Eva, Adm. på jobbet, har skickat till mig. Det är ett schema jag INTE gillar,
jag tycker att heldagspass inte är så kul och att ha det på en lördag och en söndag
är fan inte skoj någonstans. Jag har också blivit flyttad från min A sida och det går inte att
flytta på någon annan, bull shit, det går så jävla bra att flytta vem som. Det där är
bara skitsnack. Så nu skall jag bearbeta min irritation över detta och över
att jag inte alls får vara kvar hos mina  boende. GGGggggggrrrrrrrr.
 
 
Oj då nu blev jag helt slut och uttömd på min lilla energi jag har efter allt som händer.
Jag tar en kaffe på detta och sen hoppas jag in i duschen för att kola ner mig lite.
Det är väldigt behövligt nu känner jag så arg så irriterad. Varmt kaffe, en
klunk och så andas in, håll andan,......andas ut...Upprepa fem gånger.
Rensa tankar återgå till nuet.
 
 
Så då är det bara att starta dagen och sen se till att
min dag blir så som jag vill. Nu är klockan nio och jag skall ut med
soppor och sen åka till Camilla. Då ringer min lur...Nea, kul hej så vad har du
på hjärtat? Ja ha vill du ha lite sällskap på bil resan hem. Ja ja du kan nog snacka med mig.
Jag sitter ju själv i bilen nu, skall fika med Camilla.
 
Hon och jag prata om kräftskivan, det kommer att vara kul.
Vad skall jag ta med mig och hur skall jag betala för sallad och bröd.
Så det blir ju bra och det kommer nog att vara toppen. Kul vi skall ju titta på
RIX på söndagen så det kan ju vara kul. Men nu då kommer Jolin med Ukki på fredag?
Nä nu skall vi bort och då får du ta henne senare. Ja ja jag får väl det. Vi avslutar samtalet , hon
är hemma och jag är hos Camilla.
 
 
 
Det blir en kaffe där och ombytta planer, det blir inte Rosen Hill det blir lunch i Tullinge, 
Hon måste till manken och fixa nr, till inloggningen. Ja med det blir bra för då
kan jag äta Sushi. Ja då tar vi lite kaffe hemma först och sen åker
hon och jag. Ja det blir en trevlig lunch och jag hinner
handla med Juhani och Ashani. Lämnar av
Camilla och plockar med Linus.
Han skall få hänga med
sin mormor ett tag.
 
Åker hem ger han
lunch och tar Juhani med
oss och åker till Tumba centrum.
Det är Willy nästa och det är väl hur bra som helst.
Jag köper mjölk och bröd, yoghurt och flingor. Ashani och Juhani
skall fixa Tacos i morgon så dom skall ha allt som gör till. Så är vi klara, vatten
till Linus måste vi ha. Han är svimfärdig. Så det är ju bara att pumpa i han vatten. Kommer hem
och här står nu mamma och pappa och väntar på sonen. Jag kör på Thomas och putta han. Det var nästan
lite kul, det var bara reggplåtarna som kom mot varann. så ingen skada här.
 
Väl uppe dör jag på soffan hur varmt kan de vara???Jag är helt dyblöt, spelar ingen roll om
jag duschar tusen gånger eller lägger mig på is jag är svettig i alla fall. Så nu skall
jag hoppas på svalka här i rummet vilket INTE fungerar. En fläkt måste
jag inhandla. Så var, är dom inte slut??? Jag får kolla runt lite.
Kan ju börja på IKEA, Sen kan ju Jula ha eller
Elgiganten Så det är bara att leta.
 
Min man skall komma hem i dag och
jag skall nu stå i ett hett kök och fixa middag, 
Hur tänker jag nu?? Inte så smart vill jag lova jag är helt
slut i skallen. Han kommer 17.30 tror jag, jag har ätit lika så Juhani
och Ashani. Men jag sitter kvar med han. Så han inte behöver sitta själv.
Så nu är det varmt igen fasen hur skall man orka kvällen?
 
Nu är det bara klagans visa, varmt varmt varmt.
Sätter mig i soffan och sover tror jag. 
 
Sot gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0