Lunch med Ingela

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.34
 
 
180821
 
 
GRATTIS
 
Jon & Jonna
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är ju bara att starta dagen och hoppas på det bästa, 
I dag börjar jag med frukost, jag känner att det är det bästa just
nu. Så yoghurt, musli först, läsa och njuta av frukosten som nu toppas
med en kopp kaffe  att njuta av.
 
 
Lite plock och städ inne jag med innan jag skall i väg mot Liljeholmen.
Det är alltid något som skall plockas eller läggas undan. Men det
är ju så. Tiden rinner i väg fortare då så nu skall jag bara fixa 
facet och sen är vi klara.
 
 
Jag kommer till Liljeholmen så där
11.35 så jag strosar lite och sen ställer jag mig
vid persstbyrån. Ingela messar att hon sitter vid Donken och
solar med en kaffe. Så det är ju bara att traska dit. Nu skall vi lunch 
vi hittar en Thai restaurang. Här blir bra.
 
Vi sitter och snackar, hon trivs inte på sitt nya jobb. Hur jobbigt är inte det?
Hon berätta lite och det är ju befängt att man inte följer direktiven
som man har. Det är ju utifrån direktiven man skall jobba så...
du måste byta jobb. Vi tar en kaffe och sitter i solen
en stund, hon skall i väg till jobbet och jag skall 
till ortopeden.
 
 
Tiden rusar och våra två
timmar är nu över och hon skall åka iväg.
Vi kramas och så är hon på G till sitt jobb, jag går upp
till min läkare, har 15 min på mig. Nu är min läkare sen så det blir lite
längre väntan. Nu är jag hos han och han säger att det är svullet och att jag
har inflammation. Han vill att jag tar det lugnt ett tag till.
 
 
Jag tror att han inte gillar att jag har inflammation han ser lite bekymrad ut.
Men det går över jag skall vara extra försiktig nu och träna lite och sliter
mindre på min hand och tumme. Det  vill sig inte så jag får allt
fixa detta med lite försiktighet. Men nu är jag klar och
då skall jag vänta till 15.45 till sjukgymnasten.
 
Tar en fika på Waynes och pratar med Camilla.
Vi har lite tidsfördriv och det känns bra kan jag säga.
Min man har glömt bort att jag har varit hos läkaren han 
ringer inte ens. Men man kan inte begära så mycket av honom,
han är lite egocentrerad, annars mins han inte jobbet, ha ha ha. Nä nu 
skall jag inte vara sån, han är en go och snäll kille. men lite ego har han.
 
 
Nu är det sjukgymnasten som skall kolla min rörlighet.
Det ser bra ut med rörligheten, men du är svullen Hugo tycker
hon. Ja jag har fått en penicillin  kur av läkaren så får vi hoppas att den
ger sig.  Sanna (som hon heter) säger att jag skall bara träna 3 gånger per dag
under 10 dagar. öka sen till 4 och sen 5 så hoppas vi på detta. Hon säger att jag skall
ringa om jag får besvär med domningar.
 
 
Ja det gör jag tack och hej, Ner till apoteket hämta medicin och ner i garaget, 150 :_ pling.
Det var det värt, träffa Ingela är vart varenda öre. Hur kul som helst. Nu skall jag hem
och bara slänga mig på soffan. Det blir bra det, känner mig mörbultad och trött.
Men det är så konstigt då jag inte fysiskt gjort något. Men så är det.
Kommer till Tumba och hemmet. orkar inte sätta på kaffe
lägger mig på soffan, så nu skall jag vila.
 
 
Juhani går till Tumba skall möta en kompis
sen möta Ashani, Jag börjar förbereda maten. Det
skall bli chili con carne  med ris. Det blir bra det. Lätt och snabbt fixat.
Dom äter när dom kommer hem, det är lite film time tycker dom så det blir
skönheten och odjuret. Ashani somna och då lägger sig Juhani också, jag tittar lite till
men känner att det är lite så där trött i ögonen. klockan är 22.35 så nä lägger mig nu.
 
Sot gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0