En tripp till Uppsala

 

SUPER FARMOR BLOGG
V.35
Dag 239 på året
 
 
180827
 
 
 GRATTIS
 
Rolf & Raoule
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Då har jag åter igen vaknar och fått ett smärre utbrott,
min mans telefon startar larmet och han sitter på
toaletten. Han säger att han har glömt att
larmet då han skall åka var på. Men...
Det går ju på varje måndag,
hur kan du glömma
det??
 
 
Skit ner dig,
jag skall bara vänta lite
så skall jag ta frukost. Kan behöva
andas lite och komma ner i ett lugnare sinnesnärvaro.
När gubben har gått och jag har get mat till odjuren i Juhani´s
rum hör jag ett litet ljud som tyder på att råttorna, eller en av dom har
vält mat skålen.i påsen med mat i. Hur tänker ni äta maten nu om jag får fråga?
Det är bara för mig att soppa upp allt och se till att de mesta inte ligger på golvet.
 
 
Min dotter ringer och hör hut jag har det. Jag berättar om min morgon och att jag
känner mig lite närvös över att åka tåg så långt, men det kommer gå bra.
Vi har även satt på oss väldigt lika kläder, utan att veta om det, kort tog vi.
 
 
 
Nu skall jag återgå till min frukost, så jag kan sätta mig ner och komma ner i varv.
Nu är jag grinig och upprörd. Jag kan till slut sätta mig ner och njuta av min
frukost. Kollar in lite nyheter och lite koll på FB. Jag fixar mig färdigt och
skall jag röra mig mot centrum och ta tåget till Uppsala. Det blir nu
då lite lång tid på tåget så jag är förberedd med bok, kaffe, bulla,
dricka och en choklad. Min resa är nu igång. Det tar en
timme och tjugosex minuter.
 
 
Jag kommer fram till Uppsala och här
står Lollo och väntar. Vilda sitter i sin vagn och
ser lite fundersam, vem är nu detta? Ja jag får ta det lite
lugnt så hon inte blir rädd, hon är ju i den åldern att allt är läskigt.
Nya människor framför allt.
 
 
Vi tar lite kaffe och snackar om ditt och datt. Lite minnen från Rosendalsgården,
och lite andliga saker också. Hon har ju de intresset också så det är ju kul.
Vi tar en titt på området och det är fint, stor gräsyta med massa saker
man kan göra. Underbart med livet på landet. Ungarna skall vara 
glada att ha det så. Vi tar på tår och då kommer Lollos man
hem också. Det var trevligt att hälsa på han också.
Han är också intresserad av andliga saker.
 
 
En tin tax vars namn jag har glömt.    Och här är Vilda, så söt tjej 😍     
 
Lire av tomten                   Stationen på G hem

Så nu börjar tiden att rulla på och jag skall väl se
till att ta bussen till centrum och sen pendeln mot Tumba. Det
tar lång tid åt detta håll också. Men det som är värst är u att jag är kissnödig.
När jag klev på bussen 14.10 så var det OK. När jag åkt ca; fem minuter känner jag
att jag skulle ha kissat innan jag åkte. Så jag hittar ingen toa i centrum  heller, jag känner ju inte
till Uppsala så det var inte lätt att hitta någon. På tåget nu, och nu är jag verkligen kissnödig. Jag kan
inte tänka på något annat än just detta. Hur konstigt är inte det?
Så nu är jag i Tumba, herre jävlar hur skall jag kunna ta mig hem? Jag kan inte springa
då kissar jag på mig. Jag går fort, väldigt fort. Juhani ringer och ber mig plocka han i
centrum om 30 minuter. Ja men jag skall på toa först. Tar hissen upp, låser upp
släpper allt jag har i händerna i hallen rusar in på toa........... Oh vad skönt.
Fem minuter har gått och jag sitter fortfarande på toa och kissar.
Det finns inge slut.
 
 
Jag blir bjuden på mat av Camilla och Thomas,
tacos mums så gott. Kaffe och lite snack. Linus känns
varm och han vill lägga sig. Han har 38.2 så det är ju feber kan
vara borta i morgon bitti. Ta en ny temp i morgon. Jag åker hem nu klockan
är 19.30 och jag känner mig helt slut skall jag säga, fan det är segt nu. Men skall
sova snart . Kolla på TV en stund bara .
 
Sot gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0