Johannas födelse dag <3

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.33
 
 
180815
 
 
GRATTIS
 
Stella & Estella
 
I dag skall jag gratta
barnbarnet
Johanna.
GRATTIS
 
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej 
Ny dag massa nya saker att göra i dag.
Lite kort är då så att jag skall till jobbet och göra
lite av varje. Hälsa på kollegor, samtal med chefen och 
vara en kort stund med på kräftskivan. Så det är nog så att jag då
måste sätta fart på karusellen, viktiga saker är det, jag startar dagen nu.
 
 
Min frukost kommer in som nr ett i dag, jag har haft den rutinen nästan hela 
sommaren, bara när man skall åka någonstans har jag ändrat mig. Snart
kommer jobbet och då ändrar jag mig helt och har duschen som ruta
ett. Men nu är det frukost.
 
Så läser om allt här i Sverige och världen, lätt kaos är det.
Jag hoppas att världen inser att detta är så galet att man måste få ett
stopp inte alls bra att vara så upproriskt, eller? Jag hoppas att man kan inse att
i denna del av världen skall man vara i freds position, i världen måst man jobba fram en fred.
Inse att människor inte är stöpta i samma form och att man kan tycka helt olika, det gör även jag
och min man. Hur skulle de se ut om vi tycker lika? helt galet kan jag lova.
 
 
Nå väl efter en god kopp kaffe och lite läsning tar jag nu badrummet i besittning.
Här blir jag nu ett tag, lika bra det tro jag. Det är bara att sitta och njuta av
morgon stunden. Men jag har ett litet ärende jag måste ta tag i. Jag 
skall till revisorn med bokföringen för LWK. Så det är
bara att köra och så. Det tar bara 20 minuter
detta ärende. Så jag är hemma igen
på ett kick.
 
 
Så nu skall jag fixa
lunchen till mig och min son.
Han är ledig i dag, han skall vara med
kompisar senare.Så det är ju bara att fixa då.
Lunchen blir köttbullar och ris med brunsås, helt ok.
Ja det är väl bara att äta då och så skall jag i väg innan Juhani.
 
 
Jag åker till jobbet och har nu lite att göra, ta fram nytt schema och att
snacka med kollegor. Allt är smidigt och det känns ju bra. Samtalet med chefen blir
kort och koncist, ny avdelning, nytt schema och så frågan som är den viktigaste, "när kommer
du till jobbet". Ja jag skall träffa läkaren nästa vecka så jag kommer att ringa Eva så fort jag har varit där.
Mer kan jag inte säga för det vet jag ju inte.
 
Då är det klart och jag kommer att gå till Maria och berätta för henne. Men först hjälpa till med
alla saker som skall fixas, dålig organisation är det, ingen har gått ut med vad avdelningarna
skall göra själva eller vad hur dom skall göra, jag ser att det är lite kaos på A-sidan.
Här är det höns som springer åt alla håll, ja det blir inte så bra detta.
Nå väl jag hjälper till en smula och så kommer allt igång.
Placerar våra boende med anhöriga på
två bord och det är bra det.
Festen är igång.
 
Jag passar på att hälsa på
Kicki på 2:an, det är ett tag sen.
Kul att prata lite med henne. Så
tillbaka till festen och nu har alla ätit
och haft en skön musikstund, kaffe på detta
då, Kurt fixar kaffet och jag säger hej då till alla.
Tar Bee hem och skall bara handla kyckling på Ica Solbo.
 
Men då är min korthållare med bankomatkort, körkort, Icakortet
och Willy kortet borta. Jag måste hem först och sen handla och en ta en
kaffe hos Camilla. Ringer och säger som det är till Camilla och åker hem.
Latar överallt, i väskan i hela köket i resten av lägenheten, i bilen men ingenting.
Ringer Nea och ber om nr, till revisorn. inget där. Va fan....jag går ner till
bilen tre gånger......Den måste ligga där helt enkelt, under Linus tröja
som ligger i min bil, nej men då ser jag den, den har ramlat
ner på sidan mellan stolen och dörren, vilken lycka.
Upp och ta lite kaffe på detta så jag kan
komma ner i varv.
 
 
Jag fixar middagen till 17.30
hoppas på att mannen är hemma då,
eller kommer snart. Juhani och en kompis
kommer förbi lite snabbt så jag hinner säga hej till han.
Han skall plocka upp Ashani på jobbet så han skall åka mot
Haninge alldeles snart. Så kommer min man hem också vilken tajming.
Det är lite hej och hej då samtidigt och så säger jag till min man att han lugnt kan
duscha först så äter vi sen. Jag ligger på soffan och är slut som artist 
 
Resten av kvällen, efter middagen kollar vi på TV och nu
är jag segare än segast. Hoppar i säng och somnar snabbt. Härligt.
 
Sot gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0