Solen kom även i dag :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.31
 
 
180803
 
 
GRATTIS
 
Tage
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Idag var jag tvungen att ställa klockan.
Det är ju så att när jag måste upp så blir det lite 
försovning, när jag inte skall upp så sover jag inte.
Varför det är så vet jag inte. Nå väl jag ställer klockan för jag
har ett läkarbesök i dag klockan 08.20 på vårdcentralen som tur är.
Jag skall visa upp en liten fläck som har vuxit och som jag hade sönder i går.
 
 
Mer om det när jag varit där, nu skall jag äta frukost efter att haft morgon
stök i badrummet, jag skall nu ta det lugnt och återskapa god
energi och harmoni till dagen. Läsa nyheter och ha
en lugn morgon jag och bara jag. Så
avslappnande och så skönt.
 
 
Det blir att åka till vårdcentralen och så först nu.
Skall kolla in min cyata på benet. Jag har 
haft den ett tag och jag vet att det är
en slags tumör, den skall nu
bort så det blir säkert
bra med det.
 
 
Sätter mig på soffan och
kollar på nyhetsmorgon, och Dr
Phil, jag får samtal från Camilla som skall
ner till blåbärs udden, jag hoppar det i dag. Jag har ett 
ärende till Fittja och Dollar Store så jag hoppas jag pallar med det i dag.
 
 
Tar mig till Fittja vid 12, lätt seg och satan så trött. Inge pigg
i dag och lätt rastlös kan man lugnt säga. Jag har lite
skön affärs knallande att göra så jag tittar
och tittar, hittar massor som jag vill ha.
Men nu skall jag hålla mig till
lappen. Lite papper,
djurmat och....
 
(innan signalljusen)
 
Så nu är jag klar,
500 kronor senare. Allt
som jag behöver hemma påse
chips till Ari så han inte gråter. Ja jag kör hem,
kommer till Hågelby leden vid Alby, vid rödljuset där
man kan svänga höger mor Bäckströms firma bland annat. Det är
två filer, jag står först i den högra då den är tom och nio bilar i den andra.
Bilen bredvid mig är en suw och ganska stor. När det blir grön kör jag som jag brukar.
 
(Tuna till höger)
 
Det vill säga jag kommer bort från korsningen snabbt och enkelt. Min grann bil gilla
tydligen inte detta. Så jag känner att jag får gasa till lite, så jag kan komma
framför honom. Det var INTE populärt, han blev rasande. Så jag ger
honom ett finger. Sen är det så att jag kör lugnt vidare ser att
han kör efter mig när jag kör till Tuna. Jag tänker då att
jag skall köra runt lite så han åker i väg, men nej.
Jag kör då till Tuba sjukhem. Parkerar och
tänker jag går in här.
Han parkerar sin bil framför min så jag
inte kan åka, men jag skulle ju kliva ur. Så när 
jag har bytt glasögon och var på g in i byggnaden studsa
han framför mig och svor på spanska alla möjliga otrevligheter.
Så jag titta på honom och sa "si si det är bra gå nu" Men inte då han hänger
på in i korridoren som leder till tandläkaren. Nu hör en samordnare att någon skriker,
så hon kommer ut och tittar på vad so sker. Hon kommer i mot oss och jag känner mig lättad.
 
Hon ber mannen att avlägsna sig och han blir då arg och vill att hon inte
skall lägga sig i hans samtal med mig. Vilket jag vill det är tryggare att
ha henne där när han hotar med att slå mig. Visar knytnäven och 
är riktigt hotfull. vi kommer ut i stora entren där han även
hotar de två tjejerna som jobbar där. Den ena (samordnare Lena),
hon ringer polisen och hon berättar sin version som hon har
sett. Hon lämna även hans reg nr. så
det skall polisen ha.
 
Jag fick prata med en tjej och
hon sa att en annan kollega skall ta över
fallet så jag bad henne be kollegan ringa mig på mitt nr.
Jag tar också bilen hem, håller koll på alla bilar jag möter och alla
som är parkerade. Så nu kommer jag till den lilla delen att jag kommer hem.
Helt skakis och upprörd och arg. Jag är helt ensam och nu är det panik. Jag ringer Ari 
som inte svarar, jag har inte Camilla hemma, Jimmie brukar inte vilja prata med mig men jag ringer.
 
Han är då inte hemma utan han är på väg någonstans. OK men jag berättar lite och sen
skall han ringa upp igen, så jag väntar nu på att han skall ringa. Polisen ringer och
jag berättar min historia igen. Jag är upprörd och känner mig rädd, hotad och
ensam. Efter att ha pratat med polisen känner jag mig lugnare och nu
hoppas jag på att det släpper. Polisen säger att jag låter
lugnare och vi kan till och med skratta.
 
 
Jag sitter här och nu kommer min man hem. 
Det känns ju bra för om något händer så är i alla fall
han hemma. Jag känner inte riktigt för att äta men lite kommer
i mig så det är ju bra. Skall nu titta på TV och Batman kommer i dag.
Den skall jag se, Ari har somnat så nu är det bara att kolla TV.
 
Lägger mig nu trött i huvudet. 
 
 
Sot gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0