Söndag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.34
 
180826
 
 
 GRATTIS
 
Östen
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag har nu kommit till min söndagsmorgon efter en lång natt.
Den har känts lång och jag är öm i kroppen så man vet
aldrig vad som har hänt. Inget jag är medveten om.
Har jag sprungit ett maraton eller cyklat
jorden runt? Ingen aning.
Ont har jag.
 
 
Men det hindrar inte
mig ifrån att äta min frukost
den kommer varje morgon och är lika
god som alltid, Efterlängtad tidpunkt och en
njutnings bar stund. Gubben koka ägg också, den var 
god. Så mätt och belåten skall jag läsa färdigt nyheter och ta
en koll på FB innan jag tar en dusch. Kan bara bli bra.
 
 
Det är nu dags att åka, vi tar saker till Haylie först. Hon vill också ha en
egen mat låda till dagis. Jobbigt med syskon. Joline börjar på
skolan i sex års, då får man väska , penna och bok att
skriva viktiga saker i. Så det är ju Hayli´s tid senare.
Men nej hon skall ha nu. Och inte sen.
Så vi handlar en låda till henne.
 
 
Sen är det lunch på Heron,
jag tar sushi och Ari ter hamburgare.
Sen skall han titta på Media mark och vi
kommer på att Skärholmen kan vara bra då jag
skall ge Vilda ett paket i morgon. Det är lite så jag tittar
efter en ny kaffe kokare, men en liten sådan typ för 8 koppar.
Jag har lite besvär med att lyfta den stora som vi har, den är tung 
som den är tom och med kaffe i blir det ont satan i handleden.
 
Den storas höjd är 35 cm
Men Ari kan ta den ner till Ärla så kan vi ha den där. Det kan vara 
bra för man kan ju koka 12 koppar det är bara att köpa kok
kaffe i stället. Det får jag fixa när jag kommer ner.
Men det är bara ett ställe som har denna lilla 
kokare, ICA i Moraberg. Så vi far dit.
Det blir bra tror jag.
Den lilla är 22 cm
Så på ICA blir det godis, dricka, chips
och kaffe kokaren. Det är runda slängar 700:- så
bra jag betalar. Nu blir det kaffe hos Camilla och äppelpaj.
Det blir gott som fasen. Kommer 14.30 så det var nästan på pricken vad vi sa.
Jag visste att det skulle bli lite senare. Det är bara att jobba på här, en redig socker kick blev det.
Och givetvis en enorm känsla av att behöva sova.
 
 
 
 
Nu tar vi oss hem och så skall jag allt vila två timmar. Jag tror det går
någon film jag kan kolla på, Ja den där om Percy, Han som är
halv gud, hans pappa heter Poseidon. Har sätt den men
gillar den kan kolla på den igen. och nästan somnar en
stund Vill jag ha någon mat kanske? Kan vara bra.
Tar lite snickar panna.
 
Då så ja mer film och sen skall man sova.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sot gott 
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0