Vara med Ashani

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.33
 
180817
 
 
GRATTIS
 
Verner & Valter
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är alltså freda i dag, helgen kommer och
lika så min man kommer hem i dag.
Bara det är att fira, vi kanske
kan ta ett glas vin.
 
 
Nu är det ju morgon och
jag skall göra min frukost först, 
Den är prio ett i dag, känner mig väldigt
sugen på den. Jag har också fått en sovmorgon
till 07.15, det är inte illa de känns skönt och det är lite så
jag vill ha det, sova lite längre än till fem. Nu kanske det kommer att gå 
då det fungerar lite oftare nu, men när jag börjar jobba så är det väl tillbaka på ruta
ett och vaknar fem igen.
 
 
Nå väl skall nu in i duschen och sen på med kläder, jag skall ut med
Wilma en sväng innan vi, jag och Ashani tar tag i dagen och allt vad det innebär.
Vi startar på Arken zoo och fixa lite till råttorna, lite leksaker, god mat och
häng nät. Nu skall vi äta lunch och dom bjuder mig på buffé alla
asiatisk mat. Vilket jag älskar och tackar för.
 
 
Det är sen lite H&M som skall tittas i,
letar också efter skor till Ashani eftersom hon
har fått problem med sina tår och ben. Men det är inget
vi kan hitta här, så Lager 157 skall bli nästa stopp. Här har dom
skor som hon gillar men inte i hennes storlek då. Det är bara att gå vidare.
Det är Rusta som skall få besök av oss, här letar vi olika saker till deras rum. Jag hitta
en sak jag vill ha, så det köper jag. Systemet nästa, Juhani och Ashani skall på fest i morgon.
 
 
Så nu har vi en och en halv timme på oss innan Juhani börjar på jobbet. Kan vara gott med
en fika på OKQ8 vid avfarten mot Telefonplan. Här tar jag kaffe och en bulla,
Juhani tar en dricka och lika så Ashani som även tar en bulla. Nu är
man proppmätt och tung i magen, inte alls så värst bra.
Men vi kör Juhani nu till jobbet och han kan lugnt
vara på jobbet 25 minuter innan han börjar.
Dagen är nästan klar.
 
 
Här ifrån åker vi vidare till Tumba
centrum där jag hämtar mitt paket, handlar sallad
till middagen. Sen är det en kaffe hos Camilla som gäller,
vi lova komma på en snabbfika. Vi blir där en stund, Ashani hjälper
Camilla med att noppa ögonbryn. blir skitbra. 
 
 
Då var vi klara och nu skall vi hem och se vad det blir av detta :)
Ashani storstädar sitt rum och skall nu vika kläder och 
plockar allt runt om i rummet. Vi skall vänta med
middagen, inge brådskande med den vill jag lova.
Jag fick ett samtal från Nea alldeles
nyss, det var ju lite pinsamt.
Glömde gratta 
Johanna.
 
Så jag gör det
nu och det är ju bättre sent
en aldrig. Nu har jag även fixat onsdagen.
Så nu är hon grattad i dag och i onsdags :) Tur jag
kan gå tillbaka och redigera.
 
Middagen är då sallad, en god hemmagjord sallad men...
kyckling ja vad annars. ja vad annars jag och
kyckling är lite så där, gott som fan.
Jag tittar på Hollywood fruarna
och sen Dr Phil,
 
Ari sitter på andra
soffan och spelar, Ashani
tittar på TV i sitt rum, Så vi gör något
allihopa. Kvällen är här och vi skall snart i säng.
Gubben är seg och trött så det är bara att hopp i säng.
 
 
Sov gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0