Vardag kommer som ett brev på posten

 
SUPER FARMOR BLOGG
V.33
Dag 225. på året
 
180813
 
 
GRATTIS
 
Kaj
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag, ny vecka, allt oskrivet för mig.
Ja det är så veckan börjar. Sitter hemma nu och
är lite seg, som om det skulle göra något. Nej jag är glad
åt solen, värmen och hela kittet, för övrigt är det 2,4 grader klockan 8.25.
Nu kom din fundering......Varför skriver du så sent? Ha ha ha Jo jag har plockat
och fixat efter min natt borta, duschat och allt är klart, så enkelt var det.
 
Njuta av en kopp kaffe skall jag allt göra, ny kokt och från perkolator  godaste
kaffet efter kok kaffe i hurra :) . Ja det är bara att fortsätt min dag och se till
att jag får en fortsatt bra dag. Det blir lite snack med Juhani och så
kommer vi på att en lunch kan vara nice. Han och jag. Så nu
när klockan närmar sig 12 tar vi en ute lunch, han skall
ju till jobbet sen.
 
 
Vi äter och har en väldigt trevlig stund han har nog
vuxit lite på resan tror jag ha ha ha. Ja då skall
han vidare till jobbet och jag skall upp för
hänga lite i soffan. Jag är bjuden på
kaffe klockan 14.30 på Brinken,
Camilla  är hemma då.
 
 
Så medans jag hänger på
soffan kan ja lika gärna titta på lite
TV och det är Cecar. Han kan vara kul att
titta på. Jag tror att det är nyttigt att se olika program
så man inte fastnar för ett bara.
 
 
Nå ja tiden går när man har det bra så  nu skall jag åka, jag tar med mig Linus hem.
Han är ju ändå på vägen som jag åker. Väl där visar han mig nya avdelningen.
Skit kul för han att han kommer att starta med en ny grupp och nya fröknar.
Han känner dom ju redan och några av barnen har han ju redan
gått med. Det skall tydligen vara en 5 årsgrupp.
Ja men kom nu så åker vi hem, jag är
sugen på kaffe.
 
 
Jag blir ju där ett tag men skall ju hem sen, det är ju så när mat skall
lagas och sen skall Linus komma till mig då föräldrarna går på
gymmet. Jag och Linus äter lite mat då han nu kommer
klockan 17 . Sen tar vi det lite lugnt han verkar lite
varm. Han skall snart få ta bort mandlarna
som är ett väldigt störande moment.
 
 
Den där timmen går fort och så ringer dom och är klara.
Jag går ner med han och han blir glad att se dom. Men han känns lite
varm och det är ju besvärligt. Jävla hals som krånglar. Ja jag går upp igen och
inväntar samtal från Ari. Han skall ringa och jag hoppas han mår bra i dag. Han var rätt
seg i går när jag lämna Ärla. Nu så ringer han, han sitter på altan och Haylie är där, en liten skymta
av Jolin också. Nu skall jag till Telefonplan och plocka upp Juhani, han har lika bajsigt schema som jag.
Jobbar kväll till 21 och skall jobba morgon dan efter med start 07....Knasigt.
 
Hemma igen och nu tänker jag lägga mig sängen och titta på tv.
slut för i dag.
 
Sot gott 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0