Besök ho sjukgymnast, Liljeholmen

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181204
 
 
 GRATTIS
 
Barbara & Barbara
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ja det är nu min dag och jag skall bara fixa med
lite av mina saker, packa en week end väska,
fixa frukost, ta en dusch, hämta energi. En
tisdag med Hugo massor att göra, jag
som skall vara ledig och vila mitt ben.
Något blev galet i planeringen.
 
 
Det är alltså min frukost som 
är först på "att göra listan" det betyder 
ett glas ingefära juice, fixa kaffet, bre en smörgås,
hälla upp yoghurt och lägga i musli, sätta mig för att äta.
Ja då skall jag även ta fram nyheter och se vad vår tokiga värld
har för sig. Jag skall bara va en liten stund i en bubbla och inte bli störd
av något. åter kommer hit om ett tag.
 
 
Det är full fart på allt runt om kring så nu skall jag se vad som skall göras.
Jag skall handla så jag och Juhani far till affären och handlar. Han
vill att jag skall köra lite med han och Ashani, men jag skall i 
väg till Liljeholmen så jag kan inte göra det, han blir
en smula ledsen, ja det kan man lugnt på stå.
Men så blir det. När vi är klara på
Willys kör jag runt med han,
han skall få köra lite.
 
 
Nu så ... släpper han hos Anthony ,
sen skall han till sin flickväns jobb och dom
skall ha en liten kvalitetstid och shopping runda.
Dom kommer när dom kommer, och jag kommer när jag
kommer. Då är det ju så att jag tar mig till Camilla för en kopp kaffe
innan jag skall iväg mot Liljeholmen. Trevligt att ses och att sitta med henne och fika.
Lugnt och skönt.
 
 
Ja det blir lite snack som vanligt om allt möjlogt och omöjligt. Det är då
så att jag är lite stressad, skall i väg i rusningstrafiken, till Liljeholmen.
Det kommer att vara en aningen jobbigt och en aning stressande.
Så nu skall jag i väg, 40 minuter till Liljeholmen skall räcka.
Men när det tar 35 minuter på Hågelbyleden blir man
lite lätt fundersam. Jag fattar inte,
 
 
Jag ringer upp och talar in ett meddelande
att jag fortfarande är kvar i Botkyrka och kommer
inte fram. Hoppas på en ny tid. Skit och skit. Då skall jag
försöka komma runt och tillbaka hem, 20 minuter senare är jag
hemma. Efter en timme på Hågelbyleden får det allt vara. Har ingen lust 
med detta. Så jag skall nu hem och vila upp mig.
 
 
Jag skall fixa middagen och den kommer att vara delikat.
Lax till mig och Ashani, Juhani skall ta något annat. Skit ungen.
Så då är det ju bara gör mig att vänta in ungarna dom borde komma nu.
Men dom kommer inte så jag äter själv.
 
Dom ramlar in vid 19.30 tror jag och då är jag klar för evigheter sen.
Ashani har köpt kläder till mig i födelsedags present, det var
gulligt. Hon sa att det är lite vad som kan behövas till jul,
jag en fin blus T-shirts och linne.
 
Lite snack och så skall dom spela. det är full fart på dom.
Jag somnar på soffan, trött så trött.
 
GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0