Då är ja igång igen

 
 SUPER FARMOR BLOGG
Dag 337 på året
 
181203
 
 
 GRATTIS
 
Lydia
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det är bara att starta dagen för nu skall man jobba igen. 
Det är en ny vecka och då blir det massa nya saker.
Mitt jobb har rutiner men dom görs på alla
möjliga olika sätt.  Alltid nya saker.
Massa nya utvecklingar och
så skall det vara så där
Fart och fläkt.
 
 
Jag startar
dagen i badrummet
och får detta klart. Nu är det
mera lugnt och stilla då jag skall äta min
frukost och njuta av den en stund och hitta min 
energi. Jag skall läsa nyheter också så det är bara att
dra i bromsen så det går lugnt till.
 
 
Så klart och nu skall jag bara se till att komma iväg mot
jobbet, det regnar och är massa plusgrader så det
är bara att gå ner till Bee och sätta fart mot
Huddinge och jobbet. Jag är sen för 
jag trodde jag börja klockan
7.15 men inte då.
 
Jag börja 7.00 så nu är
det bråttomt. Köer så klart för
dom bygger på vägen mellan Tumba och
Tullinge. Men kommer 06.55 till jobbet så jag skall
klara av detta. Byter om och uppe 7.02, skönt det är D sidan 
som rapporterar först.
 
 
Då skall jag se, min elev skall jag då kolla in lite extra,
så är det ju så att jag skall ha en intro också. Så
snyggt jobbat här. Jag kommer i fatt och 
nu är vi på banan och det känns
bra. Lite så där små stressigt
kan jag känna mig, jag
hoppas att det är lite
mer go i dag. 
 
Tiden skall rusa
för bi och så kan jag få gå
hem. Men det är inte så just nu, jag
får massor att styra upp och se till att allt
kommer på plats. Ja vi får upp alla som skall och
vi kan nu se till om att det blir lite mer små saker som
skall göras.
 
Skall försöka dusch
min gubbe, det kommer
inte att bli lätt. Jag hoppas att
det fungerar men det kan vara så att
den inte gör det. Och som jag gissa, ingen dusch
i dag. Han blev en smula arg,  jag avledde detta med en
rakning, då blev det bra.
 
Jag kan säga att i bland när det gäller
dusch kan det vara så svårt, inte alls lika lätt
som hos vanliga äldre. Nu gick det i alla fall inte, så jag 
skall få någon att ta min dusch där i veckan. Jag blir ju borta
där torsdag, fredag. Ni skall jag i alla fall hjälpa till vid lunchen, sätter
mig och matar. Det kan vara en bra ide, lite lugnt och stilla runt matbordet.
 
Det är viktigt och det är väldigt viktigt att alla får samma lugn. Ja detta gick bra,
nu skall vi bara se till att resten av dan blir bra. Många små saker att fixa,
jag skall gå igenom min elevs utveckling och bedöma henne . Hon
skall få en bra bedömning efter som hon är en väldigt duktig
elev. Jag  skall vara uppriktig och ge den bedömningen
jag anser att hon skall ha
.
 
Vi pratar om olika moment i omvårdnad och
omsorg. Det går bra och nu kan hon gå hem. Jag
har en timme kvar, Leena vill ha hjälp med utskrift. Det
fungerar inte som jag vill Och något är lite knasigt kan man säga,
Jag hoppas att det inte kommer att vara struligt med alla utskrifter nu.
 
Detta måste fungera nu när vi kommer att skriva ut varje halvår.
Nya direktiv eftersom vi kommer att vara stjärnmärkta vart
efter. Så nya saker kommer det att bli och nya saker
är viktiga.  Bara boende är i fokus. Så nu kan jag
äntligen gå hem, jag är trött och skall hem
och sova. Eller vad skall jag göra nu då?
 
 
Maten, städa, prata med gubben och
sen är det väl lite TV och till slut kommer
sängen. Men jag börjar med att förbereda maten.
Plocka ut den från frysen och se till att den blir fixad senare.
Ja tar hamburgare och makaroner i dag, lätt och smidigt.
 
 
Jag få fikabesök av Kim och Lillevi det var så oväntat.
Jag har visserligen sagt att dom är välkomna 
och det skulle vara kul. Men alla har vi
massor att göra så det är inte
säkert och så men
dom kom.
 
Jag hoppas att dom hade trevlig
för jag hade det och det är inte alls någon
som helst krångligheter, kaffe, bulla och så lite snack
om ditt och datt. Kul kväll som ledde ner till en sen kväll.
Ungdomarna kom vid 21 så det var senare en så, typ 23 men
i blad måste man bara snacka skit, om världsliga problem.
 
Nu skall jag sova tack för i dag.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0