Wilma <3

 
 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181214
 
 
 GRATTIS
 
Sten & Stefan
 
 
DAGENS  CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Efter en hemsk natt med hemsk hosta är jag åter på benen.
Jag somnade där vid 05.00 tiden och då har tydligen
hostan  tydligen lagt sig för att sova också. För
jag sov så hårt och tungt. Det känns så bra
jag har somnat. Men jag har en upprörd
och ledsen dotter i dag som skall 
säga farväl till sin älskade
hund. Så hon är inte
så pigg och glad.
 
 
 
Hon ringer mig 
och är så ledsen, Wilma vill
inte ens gå ut, hon vill inte ens gå ur
soffan hon vill inte följa Thomas till jobbet,
hon bara ligger där och är bara trött. Nu vet jag
att detta beslut är jobbigt att ta och man vill inte göra det.
Men .. jag vet att både Thomas och Camilla gör ett bra beslut
att låta henne få vila nu och sen fara vidare till våra nära och kära i
himmelen.
 
 
Vila i frid älskade Wilma.
 
 
Så kommer min dag att kantas av en sorg i dag. Men jag måst ta 
min dag lite längre och se till att allt är OK och allt är på plats.
Så jag skall starta med min frukost och sen skall jag fixa
lite såna där viktiga saker. Läsa lite nyheter innan jag
sätter fart på denna dag som är min lediga fredag.
Så njuta en kort stund innan duschen och resten
av dagen.
 
 
Då är det så att jag skall fara
iväg och kolla in julklapp till Johanna.
Det blev en och den skall vara bra sa Nea.
Så skall jag då hitta en kartong till den :)Jag tar 
en flyttlåda den är bra. Ja då är det klart och så har
jag några till som kommer att vara lite så där "vad köper
jag". Men till slut är dom flesta lösta. Så kan man väl se till 
att det rullar vidare.
 
 
Nea ringer och berättar att hon är i Salem med min son .....
Va fan dom kan inte säga det innan så man kan träffas
lite. En tio minuters träff kan han väl offra på sin
mamma? Men han är säkert så stressad,
hoppas han var förbi mormor också
med en gran. Han var ju ändå på
den vägen .
 
Så jag stressar vidare och skall
nu köpa lite så där annat till julklapps spelet 
och så lite hem, toapapper, det går åt här hemma.
Undrar om jag bara har skit ungar hemma, ha ha ha, den var
ju rolig. Så får inte glömma hushållspapper, klar skall hem ni, jag
tror att jag är klar 95 %. Alltid något som är glömt. Skall skicka pengar
till Nea så hon kan köpa korten till stora tjejer och så är det Olivia, men det
fixar jag i dag. Så hem och slå in lite paket. Det är en hel del som skall in i papper.
 
 
Ja jag fattar mig inte på detta, varför skall det vara så jävla mycket?
Jag blir alltid ruinerad, och då har inte alla fått barn än, Ellie och 
Juhani skall väl också ha ett par, Det är ju sanslöst. Just 
nu är det 13 tror jag så det är lite många. Men det är ju 
jul en gång om året. Tur är ju det.
 
 
Hem nu och fixa packet, jag skall ha en Linus
i kväll efter som pappa och mamma är med Wilma och
lite ledsna i dag. Han kan ju få slippa den stämningen. Då skall 
jag bara hämta en väska med saker till han. Och så Linus förstås,
han är på förskolan. Så han blir glad när jag kommer, han är lite upprymd
för en av kusinerna kommer i morgon. Han gilla sina kusiner väldigt mycket.
Så han ringer mamma och frågar om hon kommer i morgon och hämtar han.
Ja det skall hon. Så då är det bra.
 
Nu skall vi göra en eftermiddag och se till att det blir en bra kväll.
Middagen i dag är ugnskorv med mos. Det är gott så skall
vi titta på film tänkte jag vilket inte Linus tänkt sig, ha
ha ha. Så nu skall vi bara ta det lugnt och se att
kvällen blir bra och jag kan relaxa. Sen är 
ju bara att sova eller hu.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0