Hem och ta det lugnt.

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181226
 
 
 GRATTIS
 
Stefan & Staffan
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
En ny dag som kommer och den känns tung, olyckligt och helt galet.
Vad skall man göra när allt bara är grått svart och skit. Jag vill
nog inte ha det så tungt så jag kan väl fixa kaffe och ta en
macka. Det kan pigga upp. Sitter ensam i stora
soffan och känner att det är lite ensamt.
Hela huset sover. Det är inte ens
en hund vaken.
 
 
Jag har lite tråkigt och
lite segt, Tar lite mer kaffe och
sen är det bara att vänta. Det kommer
säkert någon snart eller nästan snart.Hoppas
ja titta nu kommer en Amanda och en Joline det är ju bra.
Jag kan då titta på TV med dom, ja det blir baby bossen igen.
Jag har sätt den massa gånger dock inte hela. Så nu skall jag fixa det,
hela filmen.
 
 
Inte då jag skall då fixa kaffe till Ellie och Fredrik :) Men det är ju
bra, inte till mig då?? Jo då till mig också. Då så missa lite i
slutet igen konstigt varje gång. Nu har vi packat i
hopp och skall åka. Jag skall lämna Ärla för
denna gång och då händer det. Haylie
står där med resväska och rygga
hon skall med hem.
 
 
Hon blir så ledsen,
hon vill ju komma med hem.
Hur fixar man detta?? Flickebarnet vill
vara med farmor helst alltid. Hon är min lilla
hjärtekrossare. Det gör ont. Jag vill inte ta med
henne nu det kommer bli jobbigt då jag har en dajt med
Thomas i morgon.  Jag kan inte ta hem henne då, hoppas jag klan
lämna ner Bee till Jimmie så kan jag ta henne med hem senare.
 
 
Vi åker och jag känner smärta i bröstet, lilla gumman. Jag får ta
henne sen. Jag skall prata med hennes pappa om han kan
fixa Bee så kan jag ha henne lite hemma själv. Så
jobbigt när barnen blir så upprörda och
ledsna. Hon är arg på mig
nu och vill inte prata.
Hjärtat.
 
 
Vi måste åka och
det är jobbigt. Jag kör i väg
innan min son börjar med att jag inte
bryr mig och så.hans vanliga dravel, ha ha ha.
Ja vi skall luncha på chopchop och det var inte i går.
Kommer dit efter en stund jag får alldeles för mycket mat.
Deras portioner är så stora.
 
 
När vi kommer där vid Södertälje är det kö och det är väldigt långa 
köer, fram till avfarten Hallunda/Alby. Det står stilla på vissa 
delar och det är helt omöjligt att ha bråttomt. Då
upptäcker jag och min man att bilar försöker
krångla sig fram genom att byta filer.
Hur fan tänker dom? Jag har 
placerat mig i rätt fil när
jag såg att det
är kö.
 
 
Jag bara undrar,
när fick dom sina körkort?
Var det i julklapp nu i år eller??
När tre filer är så gott som stillastående 
skall man då byta fil och irritera alla andra bilister??
Dessa plantor kör bara ut framför dig och skiter i om de
orsakar krockar eller tvär bromsningar. Äldre män och yngre killar
tror dom kommer fram fortare.
 
 
Sen när jag kommer nästan fram emot Alby och vägen svänger av,
har jag en blondin framför mig, jo hon är blond och hon kan
vara så där ..22 - 25 kanske. Hon har legat i filen
som svänger av mot Alby hela vägen. Då
gör hon något som kommer att
orsaka stopp längre bak, 
hon byter fil.
 
Hon kör över
heldraget och hon är
super nonchalant mot de andra
som hon tränger sig före. Jag blir rätt
mörkrädd när man ser vilka knasbollar som är
ute i trafiken. Helt otroligt att se, till slut kommer vi hem ,
det känns skönt och jag skall lägga mig på soffan och njuta av
min kväll. Juhani skall fixa middagen när han kommer hem.
Så nice.
 
 
Blir lite tv, lite skrivande och så kaffe på det.
Min man .... han spelar på sin dator.
Vår kväll är ett faktum.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0