Hosta massor

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181211
 
 
 GRATTIS
 
Daniel & Daniela
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag och jag kan känna mig så rosslig i halsen, massa tabletter och 
värktabletter. Det kommer att rädda min dag. Hur nu det skall gå
till. Jag har startat med två Alvedon och så skall jag fortsätta
med Coldy halsspray. det hjälper väldigt bra, Det blir
även Strepsils. Då är min kur gjord, upprepar
nästan allt om fyra timmar, dock
inte Alvedon.
 
 
Det är frukost time så det
blir som jag alltid vill ha den, med
yoghurt, musli, kaffe och smörgås. Sån bra
start på dagen och jag har tända ljus och det är tyst
i hela huset. Jag hör dock ett par regndroppar mot mitt köksfönster
vilket inte är så roligt då jag hoppas på lite snö till jul. Det skulle vara så fint.
 
 
 
Ja jag får ta en sväng till Haninge i dag och hämta mina nycklar som 
jag tappa där. Jag kommer att vara så lättad med dom i min
hand igen. Det kändes så konstigt när jag kom på
vart dom var. När jag skulle tanka, jag kliver ur
bilen och tappar dom då utan att jag
märker det. Inte kul.
 
På Willys och lite att handla.
Jag kommer snabbt igenom affären
så jag kan komma hem med varor, lite till frysen,
lite till kylen och så skafferiet. Det är nu bara att ta upp
detta och så skall jag nu i väg till Haninge och hämta mina  nycklar.
Känner mig lite stressad, skall vara på  jobbet 12.
 
 
Kommer fram köper en
kaffe och smörgås till lunch och
en dricka till middagen.Får mina nycklar och
så är jag på G till jobbet. Pratar med samordnaren och säger
att jag kan bli sen, är i Haninge. Hon skrattar och säger att det är OK.
Det magiska med detta är att när jag ringer och berättar detta så kommer jag
skit bra till jobbet, fattar inte detta.
 
 
Träffar på kollegor och så skall jag fixa lite med Fatuo, men först lite
matning och boendes lunch.Detta är starten på en lång dag, jag
känner mig så hängig. Fan jobbigt och så skit jobbigt,
Hostar lungor ur mig, och det är inte skoj, snorar
och känner mig tung i huvudet. 
 
 
Dumt att vara här på jobbet,
men så är det man skall ju alltid göra
alla andra till lags och tänka på sig själv sist.
Men skiter i det nu så kan jag väl göra andra bra saker
så som vara till glädje för mina boende. Vi har en dam som kan
få små stenar att hoppa, där skall man bara le och skita i det. Hon kan vara
en riktig elaking. Men man ler och fortsätter sitt jobb
 
.
 
 
Ja det är nu bara att fixa färdigt vår uppgift som vi hade från kursen.
Den kommer att vara en bra och stark sak, det är ju helt utanför
ramarna, och det är personcentrerat och väldigt bra aktivitet.
Det är boende i fokus och vad denne vill. Leena får läsa
den och säger att den är skitbra. Så jag och Fatuo
kan känna oss mycket bra.
 
 
Sist vi hade kurs dag så var det snack om det
här med att det skall vara personcentrerat
och boendets önskningar, Det är ju 
noga att veta vad man har gjort
och vad man gillade förr.
Det gäller ju TV också.
Så jag är nöjd.
 
 
Nu skall jag och
Yasmin ta tag i middagen,
snart kommer den och vi skall sen
sätta boende på soffan och titta på "Go kväll"
Det är lite av vad som kan komma på tv i kväll. Det
är ingen Nobel middag men väl annat skoj. Så vår kväll
tar form och vi jobbar på med allt vad detta innebär.
 
 
Så kommer min slut skott, jag är klar och jag tror att jag har
allt under kontroll. Jag hoppas det i alla fall. Allt känns
bra och vi är trevliga mot varann, så hej och hå
nu kör jag så det ryker. Nu skall jag hem och
vila för att sen kommer i säng.
 
Tack för i kväll.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0