Jobba kväll skall jag.

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181205
 
 
 GRATTIS
 
Sven
 
 
DAGENS  CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Så nu skall jag se till att fixa denna dag, jag har tagit en minisemester
som kommer att innehålla julklapps shopping. Barnen skall
få lite och det kommer att vara så kul att se om jag
hittar något till dom. Jag har ju  ett gäng barn
som skall ha klappar. 12 klappar och
så är det ju lite vuxna som skall
ha något litet.
 
Ja detta kan bli spännande,
jag tror att jag inte kommer att vara nöjd
eller hitta de jag söker. Men det återstår att se.
Jag har lite saker som jag redan har handlat och som
jag anser vara lite extra. Så jag skall ladda inför min fina
semester med gubben och sen skall vi njuta lite också. Har man
lite ledigt så har man. Jag är gammal nog att få ha det tycker jag.
 
Nu skall jag återvända till min onsdag och göra den så bra som jag bara kan.
Det kommer att vara massa mys och slapp tid innan jag skall till jobbet.
Hämta hit en Wilma kanske, Juhani kan gosa med henne, det
är viktigt för hon är en gammal själ nu. Jag tror att det är
dags för ett farväl här.
 
 
Ja vad skall jag hitta på nu? Men
snälla jag är ju på semester redan, ha ha ha
Min frukost va fasen jag håller på att skriva så mycket
att jag glömmer frukosten, då är det allvarligt. Ja skall njuta lite av
den så hej på ett tag.
 
Min dotter ringer och frågar om jag kan ta Wilma innan jag åker till jobbet.
Ja det skall ju inte vara så svårt jag kommer att åka vid 13.30 så 11.30
blir nog bra. Jag hoppas att Juhani vaknar så jag också kan berätta
att Wilmas dagar är nu räknade, jag hoppas vi kan ha henne
en dag. Skulle vara fint. Min son kommer upp och
från ingen stans blir han sur och grinig.
Tur att klockan är så pass att
jag kan gå i väg och ta
Wilma på en tur.
 
 
Sen kommer jag
hem för att äta lite lunch, 
Han kommer från ingen stans som
om det snöar. >när slutar du?< > Kan du hämta
mig?< Ja jag får väl göra det. Fast du bråkar med mig.
Ingen reaktion. Ungen är ju helt skadad, ja jag tror fan det.
Men älskar han ändå. Jag skall förbereda mig på att åka i väg
snart klockan tickar på.
 
 
Då skall jag nu till jobbet, jag skall se om vi har lite andra saker för oss.
Eller vem skall jag jobba med? Kommer fram till jobbet och upptäcker
en man sittandes på SSK expedition. Går för bi men säger hej.
Sen går jag in på min avdelning och Abbe frågar varför
jag inte är på APT? Va är det i dag??Varför ringde
inte Eva då?? Jag går inte upp.
 
 
Min elev kommer och berättar
att hennes läraren är här. Ja ha det
är han som sitter på expedition, ja ja vi går dit.
Snabb resumé och vi diskuterar lite saker hit och dit.
Kommer fram till att jag skall snacka vissa saker mer med
min elev. Min elev är väldigt duktig och hon har stora potentialer.
Hoppas hon kommer och jobbar som timis hos oss.
 
Ja jag skall fortsätta min dag och det är med Najb
som jag jobbar. Han är inte undersköterska, men ... det skall
ju alla vara heter det ju. Hur tänker man här?? Ja jag skiter i det. Tar min
rast där vid 16 tiden. Går och sätter mig inne med Pia Å. Lite lugnare och skönare.
Jag kommer tillbaka till 16.30 och så är det vår middag med boende. 
 
 
Ja vi serverar korv och mos, det blir ju bra tror jag. 
Var är lättuggat? Vad är allt annat som vi skall ha? Det är
mer kaos i mat vagnen än vad man kan säga att det är med huvudet 
på den som skall beställa mat. Men ja man skal väl kolla läget lite, hur skall
dom tugga om dom inte har tänder eller bar et par stycken i ena käken?
 
 
Ja jag tror denna cirkus är lite för mycket. Jag fattar inte. Jag skall ha
anhörigsamtal i dag med 27:an son och fru. Det blir kaffe och det
blir massa snack. Jag lägger på mig en väldig stabil charm och
är ärlig och uppriktig. Jag hoppas de är nöjda med vad vi
kommer överens om. De sa de och jag hoppas
att det är så.
 
Då så kommer allt kvälls jobb här kommer jag att 
göra massa saker och vi skall se till att allt blir så bra
som det bara går. Alla glada och nöjda. Ja så tar vi en liten
sväng om och hittar rätt rytm på valsen. Tror vi är klara 20.15 och
kan då sätta mig med de boende och bara vara.
 
Nu när jag slutar och kan åka och hämta Juhani så är det is på rutorna.
Det är bara att starta Bee och sen skrapa rutor, inga handskar har
jag och det är INTE kul. Men kommer i väg och så. Juhani 
är i Fruängen så jag tar Huddinge vägen. Är där på 10 
men missa Juhani som stod vid macken. Kommer
tillbaka och sen får han köra.
 
Väl hemma nu.
Jag skall lägga mig och titta på TV
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0