Kör så det ryker

 
 SUPER FARMOR BLOGG
Dag 351 på året 
 
181207
 
 
 GRATTIS
 
Stig
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Gubben har åkt och hoppas han tar det försiktigt ner det är
massa snö ute. Det är väl kul om detta nu får stanna
en vecka eller två. Det är ljusare och finare med
vitt ute än grått. Men den turen har vi väl inte
så det blir väl blaskigt snart i gen. Jag
hoppas i alla fall. 
 
 
Så en ny morgon och massa saker
som skall fixas denna vecka, det är inte så
att man skall glömma något. Jag hoppas att det är 
ordning och reda på jobbet i dag så vi kan fixa allt. Det kan 
vara känsligt. Natten skall helst inte ha någon uppe när de börjar,
Ja jag kan hålla med men denna kväll så var det speciellt på TV, jag hoppas
att de kan förstå de.
 
 
Nu är det ny vecka och nya tag och händelser, jag hoppas att det är lite
mer ordning på torpet men det är väl det sedvanliga gnället. Det
är ju det hela tiden. Så nu skall jag se till att vi har en fin
och händelse rik dag på jobbet och till kvällen skall
vi se på film. Hoppas det blir bra i dag, känner
mig så sliten så trött.
 
 
Frukost...attans min frukost
kom igen nu min frukost. den skall intas
innan jag gör något  annat. Skall läsa lite och njuta ett
tag, återkommer senare. Det är nu hög tid att alla andra saker
kommer på plats. Så som duschning, kläder på och en kaffe till.Jag
kan inte börja dagen om inte alla moment är klara, så kaffet kommer nu.
Jag skall bara ta det lugnt och se till att min dag är behaglig.
Jag skall ta stygnen i dag och det är skönt dom spänner.
å vad gör man under tiden då?? Kollar på datorn,
eller spelar kort. Ja jag kan hitta på allt. Men
klockan tickar på och nu blir det ju
sent och stressigt.
Var är min bilborste?? 
Den är inte i bilen eller??
Nä jag hittar den inte, det var
märkligt. Jag är säker på att den låg
här i bak men så får jag allt köpa en ny, konstigt.
Då får jag dra snön med handen och armen, alla sätt är
bra utom dom dåliga. Så Bee let´s go.
 
 
Mot jobbet och jag är sen?? Det är ju inte klokt med sant. Jag hatar
att vara sen och jag hatar att stressa, varför blir det stressigt nu?
Jag skall ju bara ha en lugn dag. Jag kommer att se till
att resten av dagen är bra. Så skall man då
jobba, och i dag blir det med Hilda.
Så det går bra.
 
Jag hoppas att det 
blir en bra dag och det kommer
att vara super. Då är det fika time och
Saga har bakat. Det är ju bra, här kommer vi att
se till att  dagen blir bra. Dagen rullar på och vi med den.
Allt är så bra och jag är nöjd.har inga större krav på mig i dag.
Så nu är det middag och här kommer maten, den blir lätt konstig,
När man har omelett har man inte mos, och det är ju svårt  ibland
Så kan det va.
 
 
Kvällen är här och vi tar och bänkar oss framför tv och ser till
att man sitter bra och har det bekvämt. Nu skall vi titta
på hur alla år har varit för drottningen. Hon kommer
ju från Tyskland och Brasilien. Så våra damer 
tycker detta är kul. Allt på sin plats. Vi
fikar och sen är det bara att titta
på Silvia.
 
Ja min kväll är nu slut och
då kommer jag att lämna över allt.
Kan vara skönt och det är ju bra, vad jag
skall göra nu?? Fara hem och lägga mig, super
trött jag har så ont i mitt högra ben så det liknar apskit.
Vad fan har hänt här och varför gör det så ont?? Fattar inte.
När det ena blir bra kommer det tamefan mer jag håller på att gå sönder.
Vad är det som händer??
 
Väl hemma skall jag bara ta en kaffe och så hopp i säng.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0