Ledig? Nej har tvättstuga

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181220
 
  GRATTIS
 
Israel & Moses
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är min lediga dag i dag, men den är inte så ledig som jag vill.
Jag har tvättstuga och så är det väl massa annat skit som
skall göras. Först ut efter badrumsvistelsen är då
min frukost och allt vad det innebär, njuta lite
av tystnaden och lugnet efter att min
man har åkt.
 
 
Han stressar lite väl mycket
när han skall iväg. Han var tydligen 
väldigt stressad i dag, han glömde sin plånbok
och det kan ju inte vara så smart. Han är lite mer glömsk
än jag, ha ha ha. Så jag lägger väl den här på min sida så Juhani inte
råkar peta ner den på golvet. Skall ringa han och berätta att den är hemma.
 
 
Så nu har jag berättat för min man att hans plånbok ligger hemma.
Han blev lite förundrad, varför glömde jag den?? Jag plocka
väl inte ut den från jackan i går? Uppenbarligen så har
du gjort det, så det kan bli min lilla man. Ja ja du
kommer hem i morgon så ... ses då.
Jag skall fixa lite kvitton och
andra saker nu.
 
Ja det är massa saker
att stå i innan jul. Jag måste fixa
Kvittot till Benify som dom skall ha. Jag skicka
in en kopia som inte var godkänt. Lite konstigt men så kan det gå.
Ja jag skall nu i alla fall få ett nytt som jag kan skicka in. Jag skall också
fixa lite hemma och julklappar. Hoppas det är klart sen, nej jag har två barn som skall ha.
Fan de hade jag glömt.
 
OK Juhani´s också. Men det får jag fixa snabbt i morgon. Det blir lite stressigt känner jag.
Men va fan det skall fungera. Ja då så min dag i dag är full som du ser, hur kul är
det?? Jag vill ju vara ledig bara lite, kan man få det?? Tydligen inte. Ja
skall nu ta lunch och så är det full fart på tvätten. Min son
som brukar hjälpa mig jobbar i dag så det var tråkigt.
Hans flickvän jobbar i Haninge och dom
har öppet till 20.00 från i dag
fram till 23:e.
 
 
Så det är jag
själv som skall fixa med
tvätten. Jag lova Ashani att hämta henne,
hon kommer annars väldigt sent hem. Ja jag är snäll
det är jul snart och då är jag inte med dom. Så ... Jag hoppas hon
uppskattar det. Skall hinna med en kaffe tänkte jag hos Camilla, hur det skall 
gå till. Jag hoppas att det är lättare än svårare. Tvätten är klar 18 så hämtar jag
Juhani så tar vi kaffe hos Millan.
 
 
 
Nu skall tvätten läggas i och startas. Så har jag 40 minuter på mig att fixa lite hemma.
Så tar jag lite kaffe och så kollar jag lite på adresser. Fan nu skall det ju se till att 
vara i min mobil, tror Inga glömde bort mig, eller? Inget mess. Ja det är ju 
bara att vänta då. Nu skall ja hänga upp tvätten det kommer att ta
lång tid tror jag. Oj 15 minuter det är ju OK tycker jag.
Skall se till att allt blir bra med detta. Skall
hämta de från torktumlaren
om en timme.
 
Ja jag skall nu ta
upp all tvätt för mitt pass är
slut nu klockan 18. Det som blir sen
är att jag dör och kommer att vara så trött.
Mitt ben värker och jag är lätt irriterad, skall vara 
i en lugn och stabil mod tror jag. Hur som helst vill jag bara
hoppa i säng och sova. Vilket inte är så bra, jag kommer att  hämta
Ashani som blir så sen i dag men det är också allt. Jag är så trött och så jävla seg.
 
Så nu skall jag till Haninge och sen hem och sova, tött. Jag är
inte så pigg så jag får allt se till att få den sömn som går,
jag är lite bekymrad över mitt ben det är ju helt galet.
Men då så kan jag väl ta en liten natti natti
skall bara titta på nyheter.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0