Så är det jobb igen

 
SUPER FARMOR BLOGG
Dag 344 på året
 
181210
 
 
 GRATTIS
 
Malin & Malena
 
 
DAGENS  CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej morgon då skall vi göra en bra dag då.
Jag har haft en sån där dröm som jag inte har
några bilder av bara frekvenser. Det är att jag pratar i
en telefon. Någon fråga efter Jimmie men han var inte hemma.
Hur skumt som helst. som jag inte kan förstå.
 
 
Nu skall jag i alla fall äta min frukost, som är som den brukar,
yoghurt, kaffe, smörgås. Allt i en lugn och ej stressad
miljö, mitt kök. Njuter och skall läsa lite nyheter.
Allt är i dag som det skall och det är då
också att min man precis lämna
huset för att  åka till
jobbet.
 
 
Jag skall också strax 
till mitt jobb och då skall jag jobba
med Fatou tror jag. Sen är det kurs klockan
13.00 så då är det bara att köra på med utbildningen.
Det betyder att jag skall sluta sent i dag. OK men hem och vila sen 
känner mig inte 100.
 
 
Min förkylning ligger och små gror. Undra om den skall bryta ut eller
vara som den är nu, det är så trist. Jag vägrar att ligga en helg 
till. Jag vara så dålig i lördags och då vill man inte
göra ett dugg.  I går kände jag mig piggare,
jag vila ju hela dagen. Så det är
ju anledningen till de. Så
nu far jag mot
jobbet.
 
 
Hej kollegor
nu är jag här och lugnet
är snart utbytt till Ph kaos, eller
är det lite mer struktur? som är viktigt i
dagens läge. Jag hoppas att vi kan fixa en bra
dag, jag jobbar med Hilda och Amenhe, min elev är
också med. Så vi har en bra rullians. Nu skall jag se till att få
i hopp min dag och ge min elev ett bra omdöme. Jag hoppas hon är
redo för nästa steg.
 
Då skall vi se, lite trött mössa på rum 19, kollar sockret här.
Oj då skall jag se till att min man på 27 skall få se
morgonens ljus. Han vill dock inte det.
han är mycket trött och ögonen är
liksom under hjärnan. Hur
trött kan han va?? Skall 
försöka locka upp
honom.
 
Men nej det år
inte han skall sova mer.
OK Jag bestämmer mig för att inte
stressa han. Han vill inte att jag skall försöka
ta upp honom han säger fint "gå låt mig sova". OK vad gör
man i detta läge? Låter han va och kommer till baka. Han kanske
kommer upp lite senare. Jag hoppas det och jag vill verkligen se till att
han inte ligger hela dagen.
 
 
Jag går på lunch 11.00 med Inga. Det blir en liten lunch och vi snackar hund.
Då så jobba igen, nu skall jag fixa med min elev, vi skall gå igenom lite
saker och bocka för det vi kan. Hon är väldigt duktig och väldigt
hjälpsam. Hoppas hon tycker att jag hjälper henne framåt i
sin kurs.
Nu skall jag på kurs och fortsätta med stjärnmärkning
av vårt boende. I dag skall vi jobba med en
checklista och den skall vi ha mer
användning och jobba
med.
 
Det är spännande och
jag kan säga att vi kommer få bra
användning av detta och stort hjälpmedel
till genomförandeplan. Det var inte alls svårt att få in
vad man skall skriva eller vad. Jag och Fatou fixa detta lätt
som en plätt. Skönt var det och så kan man då tänka sig göra detta
till sina boende. Jag upptäcker att det är lite så där massa saker att göra på
avdelningen. Innan jag åker hem måste detta fixas.
 
Nu är jag på väg hem och det känns skönt. Jag behäver komma hem
och få vila, är trött och seg. jävla seg. Juhani vill ha skjuts till
Jordbro för att hämta ett paket, Vi han inte dit och då
blev det bara att plocka upp Ashani. Hon kör hem.
Allt hade slutat bra om jag inte kom på att jag
tappat mina nycklar. Vi tankar vid
Q8OK, Fan nu är jag sur
och jävla arg.
 
När jag kommer
upp får jag lov att ringa
dit och fråga om de fått in ett
par nycklar. Jag skall beskriva nycklarna
och min smil gubbe plus mitt gula band. Och
tack för de dom ligger där. Jag blir superglad. Nu
blir det bara så att jag skall hämta dom i morgon innan jobbet.
 
Då skall jag väl sova och sen gå upp i morgon.
 
 GOD NATT 
  HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0