Marknad i Tumba

 
 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181201
 
 
 GRATTIS
 
 Oskar & Ossian
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Men så är jag irriterad,
blogg sidan strulat och det är nu
väldigt ofta detta händer, jo vist det är ny
design och massa nya saker. Men jag blir så irriterad
när det inte är som det skall. Man kommer till sidan "ett fel har uppstått"
eller  "Gå till startsidan"  och man går fram och tillbaka och det blir ingen ändring.
 
Men jag skall nu andas ett tag och se till att jag inte går upp i varv.
Jag  skall hålla min själ i härlig andligt läge, jag vill inte ha
stress påslag på morgonen då kommer hela dagen
vara stressig. Lugnt och stilla, bara andas.
Så kommer man ner i en behaglig
nivå som min dag kan
starta på.
 
Då tar jag min frukost.
Skall fixa yoghurt med musli.
Jag blev ensam i köket då min man
skall på toa, där blir han ett tag. Så då kan jag
starta med frukost i  lugn och ro, inga störande moment
som en snackande gubbe. Ja det går bara bara och han skall sätta
på kaffet. Ja det kommer bli bra detta. Jag är klar med min yoghurt men vad
är kaffet? Gubben sitter och tittar på film ... men mitt kaffe då? Det får jag fixa själv.
 
Så nu skall jag få mitt kaffe som jag har satt på inte min man, han är det slöa typen
som bara glömmer det han skall göra, eller det jag vill att han skall göra.
Ja ja jag får nu mitt kaffe av mig själv så det är bara att le. Skall
ge han en kopp också. Så nu skall jag njuta av detta och
sen skall jag bara vara en stund.
 
Jag och min man, Ari bestämmer oss för att ta en
sväng till Tumba folkets hus, här är det idag hembygds
gården som har marknad. Det är handgjorda saker och så kallade
unika saker, ett ex är inte lik den andra. Jag hitta en julklapp till Amanda.
Jag köpte mig ett par örhängen som Ari ville att jag skall ha, väldigt fina. Ett 
armband som jag gilla och ett halsband till Lillevi.
 
Sen satt vi där och fundera på vad vi skall göra eller inte. Det blev Dollar store,
Kungens kurva. Här hitta gubben två tomtar och en ren. Så det ser ju bra
ut, jag hitta ett silverhjärta att ha på dörren. Så var vi nöjda med det.
Jo gubben hitta nya skor också, det var ju på siden. Hans
gamla är bara skräp. Så tar vi en fika med fru
Karlsson, hon hade köpt munkar så nu
mår man där efter.
 
Väl hemma igen så är det ju
trav och då kan man själv sitta och
vila lite. Jag sitter och filosoferar lite på min dag,
den börja ju med ett mess från min son i Ärla, vilket jag nu
har fått destans till. Han fick en hund tass i ögat av sin ena hund. Det
var inget roligt mess, han ringer även och berättar vad som hänt och att han
är på väg mot sjukhuset. OK håll mig uppdaterad, hans fru skickar en bild på
ögat utan bandage, det ser inte så bra ut. Detta måste säkert sys.
 
Jag får ett mess av Nea, jo då det skall sys, om det inte går måste dom söva honom.
Då måste jag fara ner och ta barnen. Det är ju lån uppvaknande på den killen.
Så jag ber Nea höra av sig snarast. Och så kommer messet, han har
sytt. Ögat klara sig och nu kan jag känna mig lättad och riktigt
skönt att allt gick vägen. Så jobbig känsla när mina
barn gör sig illa, jag får lätt panik. Men nu vet 
jag att han är hemma och i tryggt förvar
hos sin fru.Tack Nea för att du
finns för honom och mig.
 
Med mitt strul på bloggen
lägger jag ner för i dag.
 
Vi ses i morgon 
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0