Med boend till kyrkan

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181212
 
 
 GRATTIS
 
Alexandra & Alexis
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Ny dag ock nya utmaningar. Jag kommer att se till att jag
får den bästa dagen ever. Jag är trött och min hals 
och lungor är inte så snälla. Ont i lungor och
ont i halsen. Hur kul är detta? Inte ett
dugg, men nu skall jag i alla fall
ha en bra dag med några
av boenden.
 
Men som alltid är
det morgon även för mig
så jag startar med frukost. Det är
det min dag alltid startar med, så njuter av
den i ljudet av en diskmaskin. Min son är lite av ...
en sengångare som definitivt inte kan tänka. Vad gör
man när diskmaskinen är full??? Man sätter på den, ja rätt.
min son tror den startar själv.
 
Så nu har jag massa agg i tankarna och irritation, måste
få det veck, andas in .... andas ut. Kör två gånger till
andas in och andas ut. Tänk glada saker, vackra
ställen och på alla fina  barnbarn. Så en, två
och tre känns skönt.
 
Då återgår jag till min dag och
skall läsa nyheter för att sen bara va,
nej just ja Juhani skall ha hjälp av mig att hämta
en hund han skall goa med i dag. Det är så det är och sen
skall jag handla lite. Hoppas det går bra, eller det är väl klart det
går bra. Så nu kommer sengångaren upp och han ser lite seg ut ha ha ha
Han skall klä sig sen kan vi åka.
 
Nu är det då bara att köra på med dagen. Jag är redo  men inte min hosta.
Kommer till jobbet där vid 12.30 skall göra klart för avfärd med
tre boende hos mig, vi skall till kyrkan på advents guds-
tjänst och kyrkkaffe efter. Skall bli kul. Min gubbe
är inte vaken och vill inte komma upp. Jag
lyckas till slut att få honom ur
sängen och klä sig. Arg
och purken.
 
Men till slut åker vi.
Kommer med en färdtjänstbuss
och så är äventyret på G, kommer till Huddinge
kyrka och så är det ju bar att lasta in alla och hitta bra platser.
Det är knorr på vissa damer men det skall ju höra till nu kommer andra
boenden också, det är fullt i kyrkan. Men alla tycker det var fint och all är nöjda.
Då är det kaffe efter åt, Klockargården har serverat lite kaffe och lussebullar.
Så mysigt så kul.
 
När vi skall hem så blir det ju massa strul med en massa
saker som är ett måste. Men det blir lite stress kaos också, någon blir
uppstressad över att inte alla bilar är på plats. Men dom kommer det kommer
att gå bra, snälla. Vi tar en sak i taget och så kommer alla hem. Inga problem alls.
Så är vi tillbaka på vårt boende och skall först bara släppa taget om utflykten och sen
bara landa i all t som hände, stor dag för våra boende som var med.
 
Kvällen flöt på och det ser lovande ut. Hoppas på en  fin kväll.
 Vilket det oftast är. Inga konstigheter och inga andra saker häller. Jag
har min elev och sen jobbar jag med Cynthia, allt kommer om sig och kring sig,
vi blir klara och det som är mest konstigt är att en boende som brukar vara en natt
uggla faller i sömn klockan 20.10 det är ju helt otroligt. Men hon är trött.
 
Ja nu slutar även jag och det är lika bra de jag vill inte att det skall 
dra ut på tiden vill hem och sova, hoppas inte alla andra
tänker det samma så det blir trafik. Men titta här
nu måste jag köra en annan väg mot Rikssten.
Huddingevägen i Tullinge är avstängd.
Tar extra 15 minuter att komma
runt men till slut är jag hemma.
 
Trött och sliten
God natt.
 
 GOD NATT 
    HAKUNA MATATA
    Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0