Orkar jag något?

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181215
 
 
 GRATTIS
 
Gottfrig
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Efter en rätt knölig natt är det nu en ny dag och massa
nya saker på G. Jag skall starta med frukost och njuta här och
nu av den. Så blir det en dusch och så är jag på G igen. Min lille
ork är lite på ända i dag. Jag känner mig inte  kry. Hur skall detta sluta.
När allt kommer omkring har jag varit halvdålig hela den gångna veckan.
Jag borde nog göra en liggande PH i sängen eller på soffan i dag.
Men det är ju tråkigt.
 
 
Jag skall se till att Linus kommer hem, hans faster är nere hos
Thomas och Camilla, häst vagnen saknar ett ljus, så det
måste byta glödlampa. Det fixar Thomas så klart och
funkar det, hästen som är med är en fin kille på
6 år. Han skall till Nykvarn och delta i en
julparad eller så. Annelie skall vara
tomtemor så det hade
varit kul att se.
 
 
Thomas är alltid till
hands men får så sällan kreddigt
för det det skall bara fixas och sen då? Vad
hände med de snälla orden? Som tur är Annelie snabb
på att tacka sin bror och svägerska. Ja livet kan te sig lite konstigt i
bland. I dag blir det nu att slå in resten av paketen och sen får vi allt se vad
som händer. Jag har några jag inte vet vilka som skall ha dom. Jag tror jag tänkte lite 
på Memlan faktiskt . Vem skall jag då ge dom till?
 
 
Jag löser det med lite fundering, Camilla kanske, det kan roa hennes sinne tror jag.
Fixa lampa med förstoringsglas i också. Kan också vara en bra sak. Pyssla
är rogivande. Så nu skall jag till Kim och Lillevi med ljus och packet.
Sen får vi se.Det blir kaffe, lussebullar, pepparkakor och godis.
Så mycket som snackas om, hit och dit, om förr och
om minnen. Jag hoppas det är lika trevligt
för dom som det är för mig och Ari.
Skrattar och det känns bra.
 
 
Efter ett par timmar
inser vi att det kan nog
vara hög tid att fara hem. Det
är ju så allt har ett slut. Men vi ses
snart igen och då fortsätter vi där vi sluta.
Så vi skall fara hem och titta på film. Det blir en 
skön kväll med lugnt och tyst hus. Bara jag och Ari
hemma. Då så avslutar denna dag här och nu så tar jag
vid i morgon igen.
 
Tack för i dag
 
GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0