Sjukgymnast, besikta Bee, handla

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181218
 
 
 GRATTIS
 
Abraham
 
 
DAGENS  CITAT
 
  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ny dag och massor att stå i, det är ju så att jag skall
iväg till sjukgymnasten Sanna nu på morgonen.
Jag har tid 8.30 så det är ju bara att sätta
fart . Det är ju i Liljeholmen och dit
är det köer så iväg i tid tack.
Först är det viktiga saker
som står på tur.
 
 
Frukost,
ja nu kommer
frukosten så den skall
intas nu. Efter allt stök i badrummet.
Så lugn stund med ljus och harmoni. Så
som jag vill ha det på morgonen, vad mer kan man
begära? Inte så mycket för det behövs inte, Jag har det
så lugnt och så skönt, här kommer det att vara ett bra tag
framöver så det är ju bra.
 
Jag har det så bra här i min ensamhet och allt är bara tyst och 
stilla. Det är skönt att bara ha det så här, det är ju helt 
vansinnigt att alltid ha det så men i bland är det
skönt att bara sitta i sin ensamhet och
fundera på  ....  varför ... hur ....
orättvist .... kärlek .... barn
... barnbarn ....
 
Listan kan bli
hur lång som helst.
Jag har miljoner med funderingar
och inga svar. Det är i sig frustrerande.
Skall inte en mamma ha alla svar? Det sägs
ju att det skall vara så, men sanningen är att så är det inte.
Man har inte svar på allt och man kan inte ställa allt till rätta, och
en mamma är bara en mamma och människa med fel och brister och allt
annat också. Önskar i bland att jag hade min mamma kavar här på jorden så jag
kunde få kloka svar av henne.
 
 
Hon hade många svar på mina frågor, hon visste allt och hon kan desto mer nu.
Nu är hon så lärd att man kan bli avundsjuk. Saknar dig, älskar dig.
Hoppas du tar hand om alla i Nangijala, där skall det vara
vackert har jag hört. Det är ju så att en viloplats
är ju vackrare än allt annat. Ja vi ses där
sen. Nu skall jag ta tag i min dag
kära mamma.
 
Jag skall nu ta tag och skotta
fram Bee och åka mot Liljeholmen.
Det är Aleris i Liljeholmen som skall kolla
in min höger hand. Den är ju inte 100% och kommer
nog inte vara det heller. Jag kommer dit 8.15 så det blir
lagom väntan. Sanna kommer och hämtar mig från väntrummet
och vi snackar om hur det har varit med min hand. Den är ju svullen och
den gör ont i bland. Vilket hon inte gillar.
 
Jag får en deg som är mintgrön och rätt bra motstånd i den. Jag får också
en kompressions handske att ha på natten, Mitt stöd jag har skall jag
använda så mycket som möjligt på jobbet. Då kan det bli bra, vi
skall ses igen i slutet på januari. Så var det klart och jag
skall nu till Solna. Min Bee skall på besiktning.
Så det kan vara bra att allt håller. Då
är jag där 9.40 så jag får
vänta en stund.
 
 
Mycket koll och
många saker att titta på.
Men han skall gå igenom så glad
blir jag. Då så man kan tänka sig att hitta 
en fin liten present till Bee som sköter sig hos docktorn.
Nu skall vi hem och det blir Willys och lite mjölk och Yoghurt.
Så hem med det, kommer vara hemma ett tag för att sen ta en kaffe
med Camilla när hon kommer hem.
 
Kvällen är här och jag känner att jag skall bara relaxa, det är
ju bara en härlig tisdagskväll och då är det väl bara att
köra på som jag brukar. Jag har fixat mat låder
till i morgon, jag skall bara ta en kaffe och
smörgås om en stund och titta på
tv för det kommer massa kul.
 
Mina ungdomar kommer hem
vid 22 tiden och jag hinner
säga hej och god natt.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0