Slita i 14 timmar

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
181222
 
 
 
 GRATTIS
 
Natanael & Jonatan
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej hopp här är jag igen, det kommer att bli ett kort 
blogginlägg i dag, varför? Jag skall jobba i 14 timmar och
det är helt sjukt. Det kommer att bli tungt för mig, jag tycker att
dom som vill kan jobba 14 timmar men snälla. Hur bra kommer man 
att utföra sitt jobb? Jag fattar inte att man kan lägga en sådan helg, det
är alltså fyra dagar som man skall jobba.
 
 
Dag ett jobbar man 7 timmar, dag två jobbar man 14 timmar, dag tre jobbar man
9 timmar, dag fyra jobbar man 8 timmar det är alltså, det är alltså 38
timmar på fyra dagar, vi skall ha 38 timmars vecka tror jag. Hur
rimmar det?? sen har man ledigt en dag.  Nä något är
lurt med detta, och lika så när vi bara är två på
hela dagen, två personer fatta hur 
bombade vi kommer
att vara.
 
 
Nä nu får jag sluta
tänka på detta, jag kommer
att vara så upprörd och det är inte
bra. Jag hoppas att detta är fel och att
man inte skall jobba så här. Ja jag får kämpa
på så det ryker. Jag hoppas att vi kan lösa detta, men 
inte i dag och inte nu jag skall ha min frukost och det kommer
att vara så god. Jag tar tag i dagen och nu skall jag snart åka till mitt
jobb det kommer att vara så, underbart kul.
 
 
Eller inte, men jag har en bra kollega som stöttar upp, vi skall själva vara 
på vår sida hela dan i dag, ingen av oss kommer att få gå hem.
Mycket smart drag för den som har gjort detta jul schema.
Jag har ju tur som är ledig i dag men Saga skall 
köra ett till pass med 14 timmar.
Halt stört.
 
 
Men dagen
börjar med att jag
blir lite uppgiven med att
boende är så, oroliga och irriterade,
redan nu på morgonen. Det är inte så kul.
Vi skall vända skutan och fixa lite julstämning så det 
blir lugnt och skönt. Ja det blir ju lite så där skönt. Jag hoppas 
att alla våra boende kommer att ha en bra dag, att titta på tv och njuta 
av julmusik är så vi skall ha det i dag. Min man kommer att komma på besök, jag
har ju inte min mobil med mig så jag blir så stressad av det, så sjukt.
 
Nå väl lugnet infinner sig på vår avdelning och det känns ju så
bra, så lugnt så rätt. Nu kommer kommer jag in i en bra mod.
Vi tar raster och vi dukar för lunch och vi är i nuet, allt 
som det skall. Lugn musik varvas med jul musik,
samtalar om julen i deras barndom.
Så kommer lite besök.
 
Jag får min mobil.
Jag njuter av en stund då
min man underhåller boende som
blir glad och nöjd. Ja så kan man fixa en bra dag
för boende med små medel. Vi återgår till jobbet och skall
nu servera kaffe. Lite kaka och kaffe är aldrig fel. Jag ser att det är
lugnt i gruppen och alla boende sitter med på fikat. Vissa vandrare sitter
ner och vi har en bra eftermiddag. Nu kommer jag och Saga planera middagen
och sen är det konsert på tv med Carola klockan 20.00 det kommer att bli kul och bra.
 
Min dag/kväll är slut och jag skall hem. jag lovar hem och sova.
Hur trött på en skall 1 - 10 är jag ? Vet inte än få se när jag
kliver innanför min dörr, hur jag kom hem vet jag inte
jag bara är hemma nu. Så....skir vad set kan
vara jobbigt detta.
 
Nu kan jag svara på hur trätt jag är, 
på en skalla 1 - 10 ? Då är jag
100%  supertrött  12 +++
Fy vilken dag.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0