Slutspurt med klappas

 
SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181216
 
 
 GRATTIS
 
Assar
 
 
 
 
tredje advent
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är nu bara att starta denna adventsdag med härlig frukost
och lite nyhetsläsning och en titt på FB. Jag skall till affären
hitta lite bra julklappar till , det saknas några så det är ju
bara att  fixa detta nu. Kan vara en trevlig dag för
mig och Ari också. Vad köper man då?? Det
måste komma bara så där. Ja då är
det bara att ta tag i denna dag
starta den och köra på.
 
 
Har nu en liten sån där
känsla att det blir en superdag
så man nästa känner lite fjärilar i magen.
Vad skall man då fixa med? Vad kan vara så speciellt i
dag? Det återstår att se. Jag skriver om det om det dyker upp.
Eller om min dag i det stora hela.
 
 
Ja min son Juhani messar och vill att jag kommer till Tumba så vi
kan köpa kaffe bröd och ha en adventsfika, med pappa,
mig och han.  Ja det går ju, vilken tid kommer du?
11.30 skrev han OK Det kan ju fungera 
då din pappa sitter och spelar
fortfarande.
 
 
Så jag åker dit och
plockar honom, det är
ju så bra så. Vi går in på ICA och
fixar bullar, pepparkakor har jag hemma.
Då är vi å G hem, det skall nog gå bra här med detta.
ja på med fikat och så sätter sig jag och Juhani i soffan, men
min man måste spela klart en spel så han kommer inte. Vilket jag blir
så sur över, jag hoppas att han hör hur sur jag blir. Här skall vi ha fika och
han skall spela????? Hur fan tänker han nu, eller har han hjärna
överhuvudtaget?
 
Sådant blir jag så jävla sur över. Jag kommer att vara sur hela dagen. Han skall inte 
komma och snacka skit om mig och vad jag gör, han kan fan inte sluta upp
med spelandet för att fika med oss. Dumma jävla kossa !!!!! Han är
verkligen en som kan döda en stämning. Ja vi, jag och Juhani
tar oss en fika, Juhani har en cola och jag har kaffe,
så bra så. När vi är klara och så då kommer
han och skall fika. Trög boll.
 
 
Nu skall vi i väg jag och
min man, Då gör han det igen, 
han sätter sig och spelar, men snälla sluta,
det är ett spel du kan spela i kväll. Nu skall vi åka vi har
saker att göra. Vad är det du inte förstår?? Han är trögare än trögast.
Jag hoppas att vi kommer i väg i dag. Till slut är han klar och han har klarat
banan, så bra för dig och du är så duktig ....
 
 
Jimmie har ringt och det är så att vi skall hämta tröjor till företaget.
Det är bredvid IKEA där Dollarstore är så det blir utmärkt. Då 
kan jag hitta en sak åt Thomas och Camilla kanske. Det
är ju det, vad??? Nu har vi ganska kul fantasi och
det kan ju vara kul. Nå väl hämtar kläder, köper
saker och så äta lite. Till Skärholmen, här
skall vi handla en klapp till Kevin.
Det är ju så, alla barnbarn 
skall ha klappar.
 
 
Det är klart nu och
vi skall rulla hem, det är
alltså så att har missat Robert
och Astrid. Vilken tur att det finns en
bra affär i Tumba över Willys. Så det löser
jag senare. Väl hemma så skall Ari fixa middagen.
Det är bra jag lägger mig på soffan, fan vad trött jag är.
Min man hämtar en kartong till Johannas paket och jag lovar,
vilket skit göra att fixa ett paket av detta, det är så svårt. Men det 
går med lite envishet.
 
 
Middagen är klar och vi skall äta, jag blir själv i vardagsrummet, han sitter
i köket och spelar. Så kul så kul, jag undrar om han inte kan ta ner sin
dator till Ärla så slipper jag hans spelande. Men det är ju då
helgerna som kommer att bli galet, stackars karl.
Jag jag tittar på tv och fikar i min ensamhet
och har det som jag brukar i veckorna.
Ensamt.
 
Nä detta går inte, se där
kommer han, ja ha du skall bara
gå förbi och lägga dig. Ja god natt då, gris.
Han är så trög och så dum så det är inte ens värt
att bli arg. Jag hoppas att han har det tråkigt i sin ensamhet.
Jag hoppas nu han somnar innan jag skall lägga mig. Jag är en smula
sur och det är inte så bra om han är vaken då.
 
Skall sova nu klockan är ju i alla fall 22.00 Så
kryper ner nu och han sover.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
   Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0