Speciell fika på jobbet

 
 SUPER FARMOR BLOGG
 
 
181221
 
 
 GRATTIS
 
Tomas
 
 
DAGENS  CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är en ny dag och jag kan säkert få denna dag att rulla också.
Det är arbetsveckans sista dag, många går på jul ledigt i dag.
Men inte jag, jag jobbar helgen och många med mig.
Så det är bara en ny arbetsdag, det betyder att
jag gör som jag brukar, så här på morgonen.
Jag fixar frukost först i dag. Det går 
som på räls.
 
 
Njuter med ljus och 
en skön stämning. Det är ju bara
jag som är vaken. Inga andra skall störa just nu.
Så jag njuter av min frukost och ser till att läsa nyheter och
tar en koll på FB. Hur nice som helst vill jag lova. Ja min dag har just börjat.
Jag är redo att köra på med allt som jag måste göra. Som att åka till Salem. Här
kommer jag nu till Actic och skall ha mitt kvitto, det tar lite tid  men vem har bråttomt?
Inte jag jag har hela dan på mig, not. Men det kommer gå bra.
 
 
Så då är jag klar med detta så då är det lite paket, mat och bio kort på ICA MAXI.
Det är ju så att Camilla skall få en julblomma och då är jag klar så nu åker
jag till Brinken för att lämna blomman. Jag kommer ju inte att träffa
henne och Thomas förens på tisdag, så jobbigt. Men man 
skall ju fira jul i flera dagar. Så här var fru Karlsson.
Jag tar en kaffe med henne och snackar lite.
Ja det var trevligt.
 
 
Jag lämna hem mjölk, 
yoghurt och flingor. Så hinner
jag prata med min son som går
fortfarande i morgonrock. Han är lite
bohemiskt lagd som sin pappa och han kan
nog inte rå för det. Men sån är han. Jag har
verkligen helt vilt skilda barn, ingen är den andra lik,
Så det är ju spännande.
 
 
Nu skall jag jobba, det kommer att vara ett fika kalas för min fina kollega
Christina. Hon är så snäll och hon har givit mig och andra kollegor
julklappar, så fin människa och så go. Jag hoppas hon kommer
långt här i livet. Vi har också fixat en klapp till henne så det 
blir bra för oss också. SSK har fixat blommor och en
fin jultomte. Så vi sitter där och har lite mysigt.
Våra boende har gemensamt fika med
D sidan och dom lyssnar på
musik och har trevligt.
 
 
Då så jag skall
jobba med Jasmine 
och det kommer bli så
trevligt. Vi har en bra kväll tills
en boende ramlar. Fan det blir jobbigt
och det blir rörigt. Andra boende blir så oroliga.
Jag fixar så jouren kommer och vi fixar boende.Det
var som på en beställning detta. Nu skall jag fix lite kaffe, och
det känns ju lite så där. Vi fikar och sen tittar vi på tv och lite frågesport.
 
 
Kvällen kommer och jag skall hem, hem och sova.
Kommer hem och hittar en tjej hos mig. Ari har plockat
med Jolin hem, det var ju kul. Hon åker med oss ner till Ärla 
på söndag. God natt nu skall jag sova.
 
 GOD NATT 
   HAKUNA MATATA
  Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0