Då skall jag jobba

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 7
180215
 
 
Sigfrid 
   
Grattis
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Har varit vaken från och till i ....två timmar.
Känner stress för jobbet och min underbara hosta.
Den kommer att ta kol på mina lungor. Jag känner bara att
det är så jobbigt att ha den, man blir trött av att hosta
 
 
Nå väl går upp och fixar med morgon stök och
skall nu sätta mig till bords för frukost.
Min dag är på G
 
 
Då skall jag ta mig till jobbet och det är ju bara
att gå ner till Bee och rulla mot Huddinge och Västergården.
Kommer in i tid och har en bra morgon. Det är jag och Nor, sen kommer
Kurt in. Så det är bara att köra på och hoppas på det bästa. Jag känner att vi har en bra
line up i dag. Allt går så jävla bra. Inga konstigheter. Känns så bra vill jag lova.
 
Vi jobbar på och dagen går fort, vi är klara 10 och vi skall ha
omsorgsmöte med syrran och sjukgymnasten. Jag och Kurt sitter
hos Catharina, Agnes kan inte komma. Det går bra med oss också. Inga
speciella saker att ta upp.
 
När jag har haft min lunch är det bara en timme kvar och det känns bara bra.
Lunch för de boende som går sisådär. En boende vill ha allt på en
gång vilket inte fungerar. Men det går bra i alla fall. Nu skall
jag snart hem, jag tar disken lite. Ali skall ta allt sen så
jag hjälper han med kantiner.
 
 
Hem, ner till Rönninge med bokföring från Ärla.
Det är sen bara att köra tillbaka till Tullinge. Här skall jag
plocka upp Camilla och Linus. Tar en kaffe på Brinken och sen är det
full fart hem. Nu skall jag fixa lite och så iväg på fackmöte i Huddinge.
 
 
Då så årsmöte inom facket, det är saker det.
Jag har ju fixat allt detta och nu skall jag vara med på
ett årsmöte och det kan bli skoj tycker jag. Här blir det ordnat
med mat efter. Vi ser till att allt går rätt till på mötet och att  vi är i full gång.
 
 
Pia och jag är lite taggade och själva mötet med 26 punkter tar bara
2 timmar, ett val blir det, men röst räknare och så annars bocka vi
av punkt för punkt. och då är det bara att köra. Det är kul och efter
mötet blir det middag på O´Larrys i Huddinge. Så kul, sitter
där lite över 1 ½ timma. nu skall jag hem. Nanna kudde.
Tack för en kul kväll :)
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0