Gäsp .... vad segt

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 8
 
 
180220
 
 
GRATTIS
 
Vivianne
 
  
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Nu är det en ny dag och att börja sju efter att man har jobbat kväll är ingen hit.
Jag är trött, seg och inte motiverad att jobba. Jag skulle helt klart villa
ligga kvar i min säng och sova minst ett par timmar till. Jag har
en lite trötthets känsla över mig i dag. Den försvinner
då jag börja jobba det vet jag.
 
 
Nu till morgon rutiner, ..och så var det frukost.
Njuter en stund och kollar nyheter.
Då är det ju bara att köra mot
jobbet. Jag skall plocka
upp Maria.
Så och nu upptäcker jag att min dörr droppe är veck, var har jag tappat den då??
Jag har ingen i fickan och ingen i bilen. Den måste ligga på parkeringen
hemma. Får kolla när jag kommer dit. Så då är vi här, ny dag och
skönt att jag jobbar med Inga. Så detta kommer att gå bra,
hur bra som helst. Jag hoppas att jag har rätt.
 
Morgon jobbet går som en dans, allt är så bra
som det bara går att få. Jag hoppas att det
tid för alla möjligt i dag. Inga har köpt
tavlor så vi kan måla på, det
kommer några att tycka
om. Ja det blir
senare.
 
 
Nu skall man ha lite frukost och sen  
är det bara att börja måla. Vi fick i hopp
fem fina tavlor från en personal och fyra boende.
Så snygga tavlor, solar, blommor, fjärilar. Vilka konstnärer
dom är. Då skall dom upp på väggen och det är ju bara att fixa.
Nu kommer lunchen och all skall ha sin lunch och det är matning. En dam
vägrar bara att äta, hon är så envis och det är bara nej, gå här ifrån. OK då tar vi lite
fika och dopp istället för det gillar hon. Ja det gick ju bra.
 
Jag längtar nu till denna lilla tid då jag går hem, jag
vill gå hem och bara få vara lite. Känner mig trött och lite så slut.
Inte för att jobbet har varit jobbigt utan att det är lite jobbig stämning. Man känner
lite vad gör jag här, jag får bara städa och se till att alla städar rullstolar och rullatorer.
Så tråkigt. Men just nu är sköljer fixad och tvättstugan, personalens.
 
 
Har lite svårt att fatta att man inte städar efter sig. Skall det vara så svårt .
Jag tycker ju inte det, men det är uppenbart svårt då jag får städa
igen där. Det är i alla fall gjort nu så det är skönt PH fixar.
Sen vill Inga ha hjälp med att fixa en GP åt en
ny farbror. Så jag hjälper henne.
 
 
Skall hem nu, jag vill bara hem.
Camilla ringer och vill bjuda på kaffe med dopp.
Jag säger aldrig nej till kaffe, jo om det är väldigt långt till
kaffet kan jag säga nej :) Men detta kaffe finns på Kassmyrabrinken
så det är inte så långt. Det är god bulla till. Så är man där och jag känner att 
det är lite för mycket feber toppar här. Linus ligger i hög feber. 38,7 med Alvedon i kroppen.
Inte så kul tycker han. Han har ont i kroppen och är så dålig.
 
 
Skall hem nu för det är ju bara så att jag 
har en tvättstuga hemma klockan 18.00 Den bör jag
vara hemma till. Juhani och Ashani skall hjälpa till. Jag hoppas
det känns bra då.
 
 Kan du fatta att man kan bli så trött när man är i tvättstugan?
Jag bar Juhani hämta det sista och så fick jag duscha och
lägga mig. Tack min älskade son :)
 
Sover nu sött.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0