Här kommer en ny vecka :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 8
 
180218
Dag 50 på året
 
 
Grattis
 
Gabriell & Ella
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag vaknar av gubbens klocka och känner att jag är mer
trött nu än i går?? Hur kommer det sig? Är det på grund av att jag
inte gör något  eller att jag bara är så trött och sliten?? För hur man än vände på
detta så är jag en sliten kvinna inom äldreomsorgen. Jag vet att det är slitigt och att jag inte har
varit försiktig med min kropp. Så detta är mitt pris som jag få betala för min dumdristighet.
 
Ja det är så sant så, jag tror inte dagens undersköterskor tänker på sin kropp heller.
Jag ser allt för många köra dubbelpass eller jobba sex - sju dagar i rad. Det är
inte värt ett enda öre i långa loppet. Det som händer är att kroppen bryts
ner och det blir ömma leder, det blir jobbigt med ryggen och
kroppen över huvudlaget.
 
 
Nä men nu vill jag ha min frukost. Jag skall till Rosendalsgården.
Fotvård av bästa Helene. Och så skall jag fixa i ordning mig
för att åka. Då ringer Helene hon är sjuk så jag skall ta en
annan tid nästa vecka  :(
 
Det gör ju inget för det är väl klart att man får vara sjuk.
Krya på dig Helene så du kan ta emot mig snart :)
Kommer att åka över till Camilla om en stund.
Skall handla lite också innan jag skall
till jobbet. Men nu behöver jag inte
stressa direkt.
 
 
Åker ner till Willys för att handl, till centrum och fixar
paketet med brustabletter i. Apoteket, Alvedon och Ipren till Linus.
Ja då är det kaffe på Brinken med Camilla. Linus har lite väl mycket feber.
Det är ju så att ungar kan få hög feber jobbigt när dom får det. Hoppas nu att det bara
är övergående. Lunch på Brinken också,så då är jag klar att fara mot jobbet. Jag skall bara hem med
maten och så ta intyget till Eva med mig. Tack Camilla för trevligt sällskap nu åker jag hem.
 
 
Väl hemma hinner jag även dammsuga, min son är lite lat och gör det bara när jag blir
redigt arg på han. Och jag har kommit till livets punkt där jag INTE leker i
sandlådor med andra människor. Och det gäller min son också.
När han inte jobbar så kan han dammsuga, så det är 
regel om man bor hos mig.
 
Nu skall jag åka till jobbet, plockar upp
Camilla som skall hänga på mamsens jobb
en timme sen kommer Thomas och plockar henne. Så kul.
Ja det händer inte så mycket med detta då. Jag snackar lite med henne
och sen åker hon och jag jobbar vidare. Oj det var rediga saker att ta hand om,
Ja man vet att man jobbar inom vården.
 
Jag jobbar med Maria i dag och hoppas att allt kommer bli bra.
Jag vill bara att kvällen flyter över ytan i dag. Känner
mig inte så bra måste jag säga.
 
Vi kör och fram emot 20.00 är sista medicinen på G att ges av mig.
Måste dock ringa jouren och få extra då det saknas. Kul, har folket inte läst??
Ja ja jag skall snacka med sköterskan i morgon.
 
Nu är det tack och hej jag kör hem nu.
Maria från 1D åker med mig hem, hon kommer hem
före nio i kväll skönt för henne :) Jag jag är också hemma före nio.
Sängen väntar och det skall bli skönt.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0