Kör vidare på v. 7

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 7
 
 
180213
 
  
Grattis
 
Agne & Ove
 
Fettisdag
 
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Går upp och skall försöka ha en hel dag med aktivitet
för mig, hoppas det går bra och hoppas det blir en bra dag.
Att jag orkar efter en så tuff sjuktid. Jag verkligen känner mig helt
urlakad och helt enkelt bara slut.
 
 
Jag skall börja min dag med att få i mig min
frukost och njuta av lite varmt te. Läsa lite nyheter.
Har tappat så mycket rutiner dessa dagar då kroppen har
jobbat på högtryck . Hoppas jag är på banan nu igen, känns jobbigt då :)
 
 
Ja min dag blir en sväng till Brinken och en dag med Camilla.
Vi stöttar varann i dessa tider då allt verkar pannkaka.
Jag hon skall till sköterskan Ewa på VC och
lämna prov och så är det ju bara att
köra järnet.
 
 
Jag hostar som fasen och det tar aldrig slut.
Jag vet att man kan få hosta i veckor för det är ju normalt
tycker folk, men inte jag. Det är satan så jobbigt. En sväng ner till
centrum och smaka på en semla. Det är fettisdag i dag så det skall vara
semlor.
 
 
Vi skall äta lunch hos henne på Brinken och kolla på tv.
Jag skall erkänna att jag är inte så pigg som jag trodde, somna
på hennes soffa. Helt slut. Jag prata med Sussi P också, hon har börjat
ett nytt jobb och det gjorde hon rätt i. Jag tycker att det är helt otroligt bra och att
ställa sig på en ny plattform.
 
 
Då är det lunch och det är Ravioli.
Hur bra som helst, det är lite slött att bara sitta och slöa
en dag som denna men jag är orkeslös så det är svårt att fixa och trixa.
Jag har lite mer vila så jag skall fixa lite med annat. Det är helt OK tycker jag.
 
Jag åker hem och har Camilla med mig, även Linus är med,
det är skönt att komma hem och att lägga sig på soffan och dö. Jag är
trött och hostan är skit med. Får ett mess av jobbet att jag skall jobba kväll på
fredag, helt OK. Så jag skall jobba torsdag och fredag, ledig helg.
 
När Camilla har åkt och även Juhani så blir allt tyst och lugnt så jag somnar
efter Dr. Phil. Hur tänkte jag här?? Jag skulle ju se tv. Min kropp är inte OK 
på långa vägar, men man blir inte med sjukskriven för besvärlig hosta.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0