Lönedag

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 9
 
 
180227
 
 
Grattis
Lage
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hej hopp nu kommer den efterlängtad dag med lite nya pengar in
på kontot. Jag har nu den äran att bli rik en mindre minut och
det känns bra trots allt. Tufft efter jul och alla höga räkningar i
januari. Nu kan man börja spara och se att allt blir bra :)
 
 
Startar dagen med frukost och lite nyhets koll 
kan ju ha hänt något bra i natt? Så jag börjar min dag här.
Jag har en god kopp kaffe och skrollar igenom Expressens nyheter.
Det är inget som jag fastar för utan känner bara "suck " så jag kommer att
göra lite saker här hemma innan jag far ner till min dotter. Hon skall hänga på när jag storhandlar :)
 
 
Oj vad snö, Bee är täckt av massa snö och det verkar vara 
den varianten i dag. Jag soppar och det blåser på nytt.
Jag soppar igen och det kommer tillbaka. Skit
nu kör jag, snön får ligga kvar.
 
 
Nere på brinken skall vi baka bullar. Det kan vara kul och det är ju lite
roligt. Men det blir inte så, jag skall nog fixa lite kaffe och sen skall vi nog äta lunch.
Det blir Willys sen. God lunch och lite kaffe på de. Ja skall vi dra oss då??? Mot Willys.
Jag har nu handlat för två tusen kronor så det lär finnas mat ett tag, hoppas jag.
 
 
Det är mest bara jag hemma och Juhani och Ashani i bland.
Gubben ärter hemma i bland på onsdagar och till helgen. Så det skall
nog räcka ett tag :) Det tog bara en timme drygt att plocka ner maten och se till 
att komma till bilen. Fyra pappkassar och två plast.
 
 
Hem och lämna de hemma, sen är det bara att köra till vårdcentralen, skall 
hämta ett läkarintyg till mig där. Och Camilla skall till läkaren. Ja det går 
fort och vi kommer i väg, Linus har varit med och varit duktig
som fasen. Nu skall jag lämna dom hemma jag behöver
plocka i ordning all mat jag har handlat.
 
 
Vad skall jag äta i dag då??
Vad är jag sugen på? Ingenting om jag får
vara ärlig och det får jag. Men jag måste väl äta kan jag
tänka mig. Sitter just nu och lyssnar på unga människor som skriker och
slår i saker i lägenheten över mig. Jobbig Hugo, om det fortsätter så går jag dit och
skriker på dom.
 
Då har jag placerat mig på soffan för kvällens underhållning.
Har pratat med Ari, Joline, Amanda och Johanna.
Så det är bara att lägga sig och mysa i
soffan och ha en bra kväll.
 
Sängen väntar för nu är jag trött.  
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0