Mitt i just nu

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 8
 
 
180221
 
 
 Grattis
 
Hilding
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Vaknar och känner mig så trött, varför skall man alltid nu
för tiden vara trött? Jag har ingen ork med något så det känns lite
"inge roligt" . Mina händer är is kalla och jag har svårt att greppa. Vad är detta
nu då?? Jag har visserligen varit kall om händerna de senaste åren, men detta är lite väl löjligt
 
 
Nå väl morgon stök och så är det lite så där annat som skall fixas. Det är nu time för 
min efterlängtade frukost, lite läsning på FB och tidningen. Vad har världen
gjort under de timmar jag har sovit? Jag såg på starka filminslag 
från Syrien i går, det är ju helt vansinne att hålla på att
bomba sjukhus och massa civila människor.
Om nu regeringsstyrkor och rebeller
plus Turkiet vill bomba varan,
 
 
kan dom minsann gå ut i en
öken och bomba varann. Helt galet , helt
vansinnigt. Om nu alla människor försvinner vad skall
då vara i landet? Några få idioter med vapen?? Ja det kan ju vara 
bra att ha ett sönderbombat land med sig själva bara. Undra hur ekonomin
kommer att vara? och hur dom skall öka befolkningen?
 
Ja det är helt fel tycker jag, jag kan inte först vad man vinner med att ha
ihjäl massa människor. för även om dom skall skapa skräck och
visa sig stora så finns det ju ingen kavar att visa det för.
Nä till något annat. Jobbet väntar så jag får allt
fara dit.
 
 
Jag kommer upp på avdelningen och hittar Silvia där och
Ali. Då är det vi som står på oss i dag. Det blir en bra dag då Silvia 
är en väldigt bra kollega. Vi kör vårt race och allt är bara bra. Inga problem
här inte. Dock är det lite problem med tummen på höger hand. Den har värkt nu i så där
två veckor konstant. Det är då inte så kul kan jag tycka.
 
 
Jag tycker vi skall ta en liten kaffe rast där klockan nio, sitta en stund alla mediciner är
klara så vi har bara en liten boende kvar. Det är den som jag är kontaktansvarig till.
Han vill inte komma upp innan 09.30 och då kan man passa på att ta en 
liten reflektions stund. Vad skall vi göra och hur ligger vi till?
Bra vi är överens och så kör vi på igen. Ja då
skall vi nog fixa lite med luncher. Silvia
går först, sen jag och sist Ali.
 
 
Det blir även lunch till de boende och 
då är det jag och Silvia som fixar. Två matningar 
har vi så vi har varsin. Allt går bra och Silvia slutar 12.45.
Vi skall ha APT i dag och då har inte chefen kommit in  och hört
om Silvia kan stanna, inte heller om jag kan stanna. Så jag går också 13.30.
Kurt tycker då att han skall stanna, det var ju löjligt, det är faktiskt chefen som skall fixa
så vi kan vara med på APT.
 
(inte dessa)
 
Men hon är inte så intresserad , jag träffa Sevim och jag glömmer glasen.
Jag har fått glas av henne och jag skulle ta dom hem, fan men jag tar
dom på fredag :) Då skall jag fixa lite med Camilla, jag har
även Maria (från D sidan) med mig hem. Jag lämnar
henne vid hennes dotters dagis.
Mot Camilla.
 
 
Kaffe och en kaka, jag skall
hjälpa Linus med att flytta lite kläder så
han kan nå dom. Han vill ju välja själv nu. Han är
stor nog för det :) tycker han i alla fall. Jo det är han, men
lite får man allt hålla koll så det inte blir för tunt eller för mycket kläder.
Ja lite mer kaffe på detta och så är det ju bara att åka hem och invänta min gubbe
som kommer hem i dag :)
 
 
Jag skall göra lite potatis, tjock korv och sås :)
Sen gör både jag och gubben kväll, vi tittar lite strött 
på TV:n och konstaterar att vi båda är trötta och sega. Så
jag säger natti natt och tar mig till sängen.  
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0