Nu börjar arbetshelgen

 

SUPER FARMOR BLOGG
V 8
 
180223
 
 
Grattis
 
Torsten & Torun
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
 Ja jag är på G med min morgon nu,
har haft en härlig sovmorgon och det känns
bara bra. Jag blir glad varje dag jag sover längre
än fem. Det är svårt men ibland lyckas jag väldigt bra.
Har i dag även passerat sju :) Så i dag är jag super nöjd.
 
 
Min frukost kommer först på agendan, jag har hoppat i
mysbyxor och på med en tjocktröja, då kan man sitta
och äta utan att behöva frysa och spänna sig.
Passa på att läsa nyheter också.
 
 
 Det är bara att dra sig ner mot
Brinken nu så man kan få lite vuxensällskap.
Så skönt att sitta och snacka skit och väder bara så där
med min dotter. Vi kom just på att vi har varann och det är ju så
sjukt bra, tycker jag, Döttrar är mer lättsamma med mamman, söner
skall bara spela kingkong :). Nä skämt och sido, jag har fina killar, lite udda och 
lite så där, bestämmer själv. Men dom är mina pojkar och jag älskar dom.
 
 
Nu är det bara att fara till jobbet, jag tar med Maria
så hon kommer också till jobbet. Det kan ju vara bra för henne.
Jag kommer 30 minuter för tidigt, det är ju inte så farligt, jag skall leta
efter en adress och det kan ju då vara bra att komma lite tidigare för det då.
Skall skicka ett brev till en läkare vars namn är Agnes. Tacka henne för sitt jobb.
 
 
Jag kommer in på avdelningen och får reda på att en av våra damer som bor här,
hennes make gick bort i dag. Oj vem har pratat med henne? Inge som  har
berättat detta. Jag har nu bara en liten sak att göra, trösta henne när
nyheten kommer fram. SSK Kicki ringer och pratar lite med
mig om att hon skall säga adjö till maken.
 
 
Ja det är en bra ide, jag kommer upp med henne, så går vi dit tillsammans.
OK sagt och gjort. Det blev påtagit ledsamt men jag hoppas att hon kan
klara sin kväll och natt. Efter 30 minuter går vi ner till oss och
hoppas det blir en bra kväll. Jag skall nu fixa med en annan
boende och sen är det middag. Lax är det och det
ser så gott ut.
 
Kvällen är här och det fungerar bra med allt.
De kommer i säng och det är så bra stämning, min dam,
som mist sin man, hon mår bra. Hon sitter med oss och har trevliga
samtal. Jag tror detta kommer att gå bra. Min kväll slutar och sen skall man hem.
Bumblebee  är täckt av snö och is. Det tar 15 minuter att skrapa han fri på rutorna.
 
 
Nu är jag på G hem, skall bli så härligt att få lägga sig i sängen.
Kudden ropar och jag behöver nog komma till den nu.
 
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0