Sista daggen på februari

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 9
 
 
180228
 
 
Grattis
Maria
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag vakna 05.30 fast jag behöver inte det.
Jag skall ligga kvar och blunda lite så blir det bara bra.
Jag tror att det är bäst så. Snälla somna om jag behöver inta vara
vaken nu. Nä nu går jag upp vill inte ligga här och bara fundera. jag går och
fixar frukost det är en mycket bra ide.
 
 
Njuter av den och skall läsa lite nyheter.
Hur ser vädret ut? ok lite lätt snöfall med 
minus 11 grader klockan 06.30 då är det bara
att  gå i tid och skrapa bilen :)
 
 
Nu skall jag skynda mig så jag kommer iväg till Liljeholmen :) 
Det är ju så fruktansvärt med snö. Jag tror att det kommer mer än
20 cm i dag nu på morgonen. Jag fasande i backen upp till Solhöjden av
långtradare tvärs över vägen. Det blir att ringa till Liljeholmen och säga nej jag 
kan inte komma. Men vill ha en ny tid snarast.
 
 
Så då är det ju bara att åka till Camilla och fika, sova lite kanske.
Jag är trött och vill nog bara vara i liggande läge. Ja det låter
som en bra ide. Jag kommer ner till Brinken och då ringer
läkaren igen och jag får en ny tid på fredag 12.00.
Så elegant, det blir hur bra som helst. Jag
kommer att fixa och trixa så det kommer
att gå bra detta.
 
Ringer jobbet och frågar om semester eller komp. Eva säger komp från 11.00
då hinner jag till läkaren 12.00. Ja då var det fixat. Väl på Brinken är det
kaffe och så klockan 11.00 blir det lunch, våfflor :) Gott det tycker
Linus också. Han skall nog gå till dagis i morgon tror Camilla,
bara han inte har feber i dag så, det ser lovande ut.
 
Så nu är det då time för mig att åka till jobbet.
Jag börjar 15.00 och kommer 14.40 så det har gott att 
köra i 30 - 40 så där. Bilister är inte så ivriga i dag :) Det ser
riktigt fint ut, alla håller avstånd och ingen trängs eller kör fort. Lugnt
och skön färd, dock tar den lite för lång tid....
 
Dagen och kvällen går bara fint, min kollega gör lite och jag fixar lite.
Det är lite tvätt på mina arbetskläder så de skall hänga också.
Klar för hem färd 20.25. Tack för i dag och vi ses i morgon.
Då så ett två tre nu skall jag hem.
 
Det är halt ute men det fungerar bra jag kommer hem.
Min man har inte åkt hem i dag så jag kommer att se honom på fredag.
Kan kännas lite tomt med OK det fungerar om det måste. Det är bättre att
han stannar i Ärla när vägarna är så snöiga. Jag hoppas ju att det är säkrare.
Mer oväder skall ju komma.
 
Så nu är det TV, och så sängen.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0