Sista passet för denna helg.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 9
Dag 57 på året
 
 
180226
 
 
Grattis
Torgny & Torkel
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Vaknar av klockan och den hamnar i ett läge där jag får lov att
starta om telefon. Det går inte att stänga av larmet. Och
snacka om att vakna till ett jävla pipande.
Bara det kan förstöra min dag.
Jag har nu haft morgon stök och
skall ta tag i en härlig frukost, då går
proppen. Fan dessa gamla hus... Man kan
inte ha flera saker på, så som kaffe kokan, rosten
och te-kokaren, och då starta datorn då går propparna
blir jag less eller blir jag less?
 
 
Så nystart på propp och ljus i vårt hus :) Det 'r då dags att skaffa en lapptopp
till PH så jag kan sätta mig i vardagsrummet utan att propparna går.
Det kan vara något, enlaptop . Ja men lite frukost nu då
så jag kan få lite bra energi och återhämtning
 
 
Då skall jag till jobbet. Jag skall plocka upp Maria på Passvägen först.
Det blir ju bra de, sen full rulle till Huddinge, sista passet för
denna helg . 
 
Kommer till jobbet vid åtta tiden, skall ta en fika med
tjejerna, Eva, admin kommer in och säger.
Phia kan du hjälpa tjejerna på B sidan??
Dom behöver hjälp. Jag titta på
henne, varför jag???
 
 
Jo men en timme, säger Eva, men jag är ju alltid den som skall
gå över säger jag. Ja men gör det nu säger Eva.... Min
kollega på A sidan blir lätt irriterad för då måste
hon ta en av de jag skulle hjälpa.  Min andra
kollega skulle ta min farbror. Det är klart
jag skall ju ta upp på B sidan, hallå.
Sura miner blev det :)
 
 
Nå ja jag är nu på B sidan och hjälper till.
Det visar sig att det är super jobbigt med en boende där.
Det vill sig inte och jag känner att vi skall nog ta det lugnt här.
Han är väldigt krävande och jag liter med mannen. Så synd att det går så här.
Fy för demens sjukdomar.
 
Ja jag var där lite mer än en timme och Lydiah blev glad.
Så kommer jag då tillbaka till min avdelning och här har vi då
lite sittgympa. Hej och hå det är bra att vi rör oss och att de vill vara med.
På med musik och så är det bara att ta tag i någon och dansa. Det blir skoj.
Ett två tre, igen ett två tre.
Det skall tydligen bli ett krismöte. Vi har fått klagomål på att vi inte
gör aktiviteter med de boende, inte?? OK denna anhörig tycker vi skall
sjunga, dansa, måla, spela kort hela dagar. Det fungerar inte riktigt så på två
personal, Vi behöver en till då om man skall hinna med detta. Och det är ju då vissa
som absolut inte vill vara med utan att bara  titta på tv. De klagar mest.
 
Så efter lunchen och min Mandela målning med några boende så är det då ett möte
med chefen, lite så upprörda känslor har vi runt bordet. Det finns film material
att just denna boende inte vill vara med på de vi gör. Jag känner att vi allt
vi kan vi skall underhålla nio stycken och de gillar inte samma saker. 
Kan bli svårt att tillfredsställa alla då.
 
 
Jag blir 30 minuter sen och jag kommer att lägga detta på mer tid.
Jag sitter inte gratis någonstans. Hem med Maria till Passvägen och sen
ner till Brinken för lite eftermiddags kaffe.
 
Väl hemma igen blir det bara att laga lite mat.
Jag måste ju äta och det är ju bara att fixa. Juhani kommer sen :)
Med Ashani så klart, dom skall vara här ett tag nu :) Jag skall ju ner till Ärla på freda
så det blir ju kul. Jag skall kolla lite tv och Dr Phil, lite annat också, veterinärerna kanske.
 
Jag somnar innan jag vet ordet av.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0