Första fika med ACP i år

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 3  
 
 
170116
 
 
GRATTIS 
Hjalmar & Helmer
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Jag är vaken uppe och igång.
Det är in te illa med tanken att huset
nästan har blåst bort :) Det är obehagligt vad det 
blåser här uppe hos mig. Det är inte så kul vill jag lova.
Jag nästan måste hålla i mig. Men hoppas på att det lugnar sig.
 
 
Nu efter all morgon stök sitter jag och njuter av min frukost,
den som intas med lugnet som inspiration. Det är så
gott varje tugga är en njutning.  Skall läsa nyheter
nu och ta en kaffe också.
 
 
 Mot jobbet och en dag med mina gamlingar :)
Jag skall nu se till att allt är så där bra som det går, jag
jobbar med Kurt så det skall inte vara något som helst störningar.
Kommer sju fast jag börjar 07.15 men jag hjälper Kurt så det är OK, Har
lite så där oro över en man, jag hoppas han snart får vila i frid och kommer till himmelen.
 
 
Jag det set inte så bra ut men man vet aldrig. det kan ju ta tid också men hoppas inte
det för hans och familjens skull. Jag känner att det är bara lite så där vill sitta med 
han och hålla handen, så viktigt och så måste bara göras. Jag sitter en stund 
och sen ut på golvet. SSK är där ofta och det känns skönt, får upp alla andra
som man skall, och vardagen rullar på. Lägger upp ett hår och fixar
frukost till alla. Sånt flyt det är och sånt jobb det som man hela
tiden växer i. Älskar mitt jobb.
 
Lunchen kommer och PH måste
komma till banken och kommer iväg en bra
tid tycker jag. Innan jag lämnar huset skall jag
passa på att berätta att jag har nya byxor och bussarong
på mig i dag. Svarta byxor och grön bussarong :) Så bra och så smidigt.
Jag vill ha en mörk bussarong också hoppas jag kan få det. Så är det då min tur
att lätta från Västergården, Mot Skogås och en kaffe eftermiddag men Ann-Catrin även kallad ACP.
 
Två fina lyckter fick jag av ACP.
 
Gör mitt bankärende och köper en liten blomma med en vit kruka till henne.
Hon är svag för vitt, jobbig färg för allt syns på den. Men hon har
skapat ett fint hem med hennes sinne för inredning. Stil rent
och snggt har hon hemma. En miljö där jag blir väldigt
lugn och harmonisk i. Jag bara älskar att vara där :)
Kommer dit där vid 13.20 tiden och så
gott kaffe på det :)
 
 
Hon skall iväg själv 16.15 så jag
har lite tid att njuta av en eftermiddag med ACP.
Kaffe i stor mugg och små baguetter, ost och gurka. Så gott.
Kan man mer önska sig?? Trevligt sällskap så klart. Så ett par
timmar for förbi och så var jag på G hem i snö storm med starka vindar.
 
Ja det tog en timme att åka mellan Skogås och Tumba.
Helt otroligt visserligen var det rusningstrafik men snälla många
bilar jazza på väge lite läskigt att ligga bakom dom. Så det är ju bara att
ha tungan rätt i mun och hålla avstånd. Lite kul att se vill jag lova så många som inte
litar på sin kunskap att hantera sin bil, det gör jag. Heja Bee.
 
 
Så nu skall jag plocka upp två sega
ungdomar och så var det där med middagen också. 
chili con carne. Helt OK tycker jag. Och vi är samlade runt
bordet tillsammans. Jag är ju då väldigt trött och känner att detta
kommer inte bli bra. Jag kommer somna innan åtta :) 
 
Jag ringer gubben innan jag slocknar det är bäst
så :) Hurra för trötthet :) 
 
 
 
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0