Här kommer jag i en ny vecka

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 3  
 
170115
 
 
GRATTIS 
Laura & Lorentz
 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
ja det är ny vecka och min man åker ner till Eskilstuna.
Han tycker det är jobbigt och jag det förstår jag.
Men en vecka går fort och det är snart
onsdag. Då kommer han hem för
en natt.
 
 
Jag skall nu sätta lite fart på mig och min morgon så det är bara 
att starta. Morgon stök är på G och den blir klar först.
Nu är det frukost på tur så gubben har satt på
kaffet och jag fixar bara fil, musli och
smörgås. Det är alles nu tittar
jag lite på nyheter.
 
 
Klockan tickar på och det är dags att
åka mot jobbet, jag börjar åtta och det skall vara
två på jobbet. Så när jag kommer till avdelningen möts jag av
att Silvia kommer och berättar att hon har varit själv en timme. Hur fan
tänker dom här. Vi har dubbla och vi har sjuka människor, dom är dementa och får
inte stressas. Då är det lite så att det är ju bra om man är två. Ja ja, nu är Silvia en människa
som är överallt och det är ju bara att kolla var hon gör. Ja ja jag hinner inte med henne riktigt.
 
Nu är det bara att göra det som jag kan, Jag vill inte stressa
i onödan, en boende stressar så det räcker för mig.
Jag tar det som det kommer och det är bara att
se till att det fungerar. Jag vill inte ha något
problem.
 
Jag tror min kollega blir slut som artist i tidig ålder det är inte
sunt någonstans att stressa som hon gör. Dessa människor är sjuka.
hejda dig lite. Nå väl lunchen kom och jag skall ta min rast innan jag sätter
mig med att hjälpa boende. Vad händer??? PH slänger in högra handen i en dörr.
Alltså vad det gjorde ont, en ramsa och lite så där bita sig i läppen. Alltså jag tror
jag nästan svimma av smärtan. Helvete vad ont. Får Alvedon av SSK och det känns
bara arbetat. så min lunch 15 minuter bara, sen går jag ut för det är bättre att vara på plats
när maten kommer om den kommer.
 
Silvia slutar 12.45 så jag blir själv med en elev till 13.30 igen har dom inte tänkt klart 
adm. räknar eleven och det är så sjukt så det bara förslår. Han skall INTE vara
en kollega, han är på jobbet för att lära sig svenska. Huva detta kan inte bli
bra i slut ändan. Ja jag har ju en kollega inne på expedition, han börjar
13.30 men..... krisar det sig kommer jag hämta han. Övertid.
 
Ja det är mycket som händer och det är redigt vad som kommer att hända
med våra boende, lite så där oroligt är det. Vi har tre som är lite
sjuka och en av dom som är mycket sjuk. Våran läkare var
inne hos den ena och kolla läget, det är ju jobbigt.
Nya kurer och bra omvårdnad.
 
Så nu skall jag hem och bara se vad som
händer här. Tar en fika faktiskt på macken, jag skall till sjukgymnasten
Caroline på Aleris, Storvreten. Och vill hinna med en kaffe tänkte jag. Så
det känns bara bra. Jag vill inte vara sen och det är jag inte utan får vänta in henne
10 minuter. Det som händer sen....Herre jävlar, får man säga så?? Det gjorde jag i alla fall.
 
Denna människa kan trycka på allt var ömma punkter heter. Så mitt ben fick jävla omgång,
Hon trigga upp smärtan till nivå 10 och satan i gatan vad ont jag fick. Sen går hon på
nacken och trycker så det riktigt kommer kväljningar. Då gör det ont säger hon.
 
Ja det är bara att le och se glad ut. Jag skall tillbaka om en vecka. 
Undra om jag skall sjuka mig då :) ha ha ha Nä det blir ju
bra till slut så jag står allt ut. Men det är inte så
roligt när hon håller på.
 
Så nu är jag på väg hem jag skall se till att få i mig middag och
sen lite lugn kväll vid TV det kan ju vara skönt. Jag har en arbetsdag
kvar så upp fem i morgon jag börjar 07.15 så det är ju bara  att se till att  lägga
sig i tid i kväll.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0