Har nu hunnit tre dagar i på det nya året.

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 1
 
170103
 
GRATTIS
Alfred & Alfrida
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Fin dag och jobb på G.
Jag har en dag med lite annat först och
det är ju morgon stök med extra varm dusch då jag
inte kan hålla värmen i dag. Kallt Hugo är det hela tiden.
Mina händer vill inte få upp värmen och det kan göra mig så arg.
 
 
Då kommer jag till frukosten,
yoghurt med musli och kaffe med smörgås.
En utmärkt frukost. Njuter en stund innan vardagen
tar vid och snurrar upp sig. Jag har ett par timmar att ha det
lugnt och skönt, så bra kan jag det kommer att kännas bra. Skall åka
in till 15 i dag :)
 
 
Lite nyhetsflöde skall jag hinna med :)
Inga särskilda saker att läsa om så jag känner mig
lite så där off men det är OK, Gubben kommer upp och skall
förgylla min tillvaro. Han sätter sig och bör jag kolla sin serie, och
snackar inte. En tyst morgon med gubben bredvid, kan vara väldigt
intressant eller??
 
 
Ja ja jag skiter i de då. Har annat att tänka på. Jag skall hämta Camilla
för att hon skall ha lite med järn intravenöst i dag. Kommer upp till
hennes jobb runt 12.15, hon skall komma ut 12.30. Kommer
hon??? Nej då hon är sen så sen, till och med senare en
hennes tid hon har uppe på VC. Hej Camilla du är 
fena på tid passning.
 
Nå väl det blev en väldigt långsamt dropp på järnet i dag.
en timme och trettio minuter, nu skall hon väl inte få huvudvärk
i alla fall. Jag kör hem henne och så kommer jag att åka till
mitt jobb. Jag kom till Huddinge 14.50 så det är gott om
tid :) Ingen stress här inte :)
 
Jag han träffa Kurt lite snabbt men sen var det bara Maria, Ali och jag.
Jag och Maria jobbar kväll. Så det är väldigt bra i kväll. Inga större
saker och ingen har kastat in handduken så det är bra så. 
Min gubbe får ett litet utbrott och jag känner att det
inte är OK att han gör så. Jag kan bara göra
som jag gör. Det tar den tid det tar.
 
Han vill ligga hela dan och han vill inte
vara med uppe, äta röka och sen i säng. Det kan inte
jag skriva på, han måste sitta uppe lite, Hoppas han inte håller på hela
dagen kan bli så jobbigt då. Han är så stressad. Det känns inte så bra. Nå väl.
Nu är det middag och det kan ju vara skönt kan jag tycka, `Han kommer till bordet och det
ser bra ut. Men han börjar med att slänga i sig sin mat, sen efterrätten och så, sen skall han ut och
röka, vilket jag inte tycker är så lämpligt när man sitter med andra boende och matar, du får vänta lite.
 
 
Tåla mod har han inte men en stuns andrum får jag, jag vill gå ut och pockar på uppmärksamhet
Nej säger jag vänta. Jag fortsätter att mata, han blir sur och protesterar lite. Ja då får
han allt bli sur för jag sitter mitt i middagen och matar. Han lyssnar inte. Men
jag matar vidare, han på kallar att han vill gå och röka. Till slut
ger jag efter, på grund av att den jag matar blir stressad.
Man ser det väldigt tydligt.
 
 
Till slut får han sin cigg, han blir lättad och jag hjälper han ut.
Jag går till baka och vi lägger en boende. Allt går bra och vi jobbar bra.
Jag får veta att min andra kollega inte gillar mig, hon tror jag är osäkert och det är
inte faller. Skiter i vilket, jag är den jag är och passar det inte så kan jag bara visa vart de
kan klaga.
 
Nå väl jag vill ha ordning och reda inget slarv eller skitsnack. Jag säger
till Maria att det är inte sant de hon säger, jag bråkar inte med
henne, jag bossar inte heller skit ner dig. Jag  tänker
inte ta detta. Jag tänker inte tolerera skit
snack. Jag är för gammal att leka
isandlådor.
 
Nå väl jag fortsätter mitt jobb och vi blir klara där vid åtta. Går ner och byter om 20.20.
Kör Maria till Huddinge och bussarna. Jag är så pass snäll att jag inte lämnar
henne ensam på busshållplatsen. Nu skall jag hem och sen hoppa i säng
min dag är faktiskt slut ni.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0