Hemma vid dag :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 2   
170112
 
 
GRATTIS 
 Frideborg & Fridolf
DAGENS CITAT
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Tänk.... jag är ledig i dag och fri det är så skönt.
Jag älskar mitt jobb men det är inget som är skönare än
att vara ledig. Jag kam nog säga utan att blinka att ledighet är bättre
än vad man tror. Jag skall i dag sitta på akuten med Camilla och hennes
jävla huvudvärk. Ingen tar tag i detta på allvar, det är inte OK att vara yrslig och
ha huvudvärk i fyra veckor.
 
 
Men jag börjar på ruta ett och det är alltså
hemma vid, frukost skall intas kan inte gå utanför
dörren utan frukost. Då är jag alltså i köket och skall nu
inta frukost.
 
Njuter av den och läser lite nyheter.
Massa saker som vanligt i nyheterna. Det blir
massa läsande. Det jag har upptäckt då är att Aftonbladet
har börjat sätta att man skall betala för att läs vissa saker, eller rättare
sagt fler saker än förut. Nu är allt om sporten belagd med kostnad, politik,
vad som händer i USA och andra viktiga saker. Det som är fritt att läsa är om Trump 
 
Så nu är klockan åtta och jag,Juhani och Ashani åker ner till Brinken. Jag skall med
Camilla till akuten. och Juhani och Ashani skall kolla till Linus. Det är bra
att vara på plats tidigt. Så man slipper vänta i en evighet.
Vi skall vidare från akuten till lättakuten.
Så bara att trampa dit.
 
 
När vi kommer dit är det bara att
ta en nummerlapp, 40, så sätter vi oss. Camillas tur.
Hon går fram, kommer tillbaka och vi sitter tre minuter så kommer
en läkare och ropar på henne. Vi kommer in. Han läser hennes journal, tittar 
hur gammal hon är och säger, men snälla, allt detta och du är bara 31 år. Det var skönt
att han lyssna på henne och nu skall vi fixa detta med huvudvärken och yrsel. Jag är här
på måndag om du fortfarande känner samma som nu.
 
Ja då var vi klara efter en bra stund inne hos läkaren.
Det är ju bara att vara nöjd med denna läkare. Tycker han var
mycket bra. Han skall gå vidare om hans grej inte fungera, bra tycker jag.
Till apoteket och hämta medicinen hon skall köra med denna helg. Så håller vi tummar.
 
 
Väl hemma blir det ju lite så där lunch tid. Vi köper lite från
Benevento. Det blir bra hoppas jag, jag kör henne till VC för mer järn
intravenöst också i dag. Det tog en timma så nu är jag så trött på att vänta på
alla nu vill jag hem och slappa, det är min lediga dag.
 
Camilla följer med och Thomas kommer och hämtar henne och Linus när han slutar.
Så nu har vi mor och dotter tid, då kommer det sig att Linus har ont i magen.
Han fiser dåligt kan vara stopp i den tarmen. Han bör äta lite upplösande,
vilket han inte gör. Så mer vatten men det kan ju bara bli kiss av
detta, men Får hitta på något annat.
 
 
 
Ja det är nu middag, Min sjuksköterska på jobbet
suktade mig i torsdag med löksås och fläsk.
Det är vad jag skall ha i dag så det så,
löksås, potatis och fläsk.
gott.
 
Nu skall jag göra lite PH tid och ta hand om mig, duscha, smörja fötter och bara 
fixa mig med fina saker :) Jag har min tid nu, jobb i morgon så
det blir not bra det.
 
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0