Jag är en dag ifrån en ledig dag :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 4
 
 
170124

 
GRATTIS
Erika
 
 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Det är svårt att sova en jämn sömn,
vakna 04.25 och blev glad att jag inte måste
kliva upp. Klockan ringer sen 05.00 så nu skall jag
upp. Morgon stök som tar 30 minuter och det är lite konstig
känsla i kroppen. Den är lite så där...sjuktillstånd på G. Eller är den bara
trött som vanligt :) Hoppas det.
 
 
Så denna dag är en arbetsdag före en ledig dag :)
Det känns helt fantastiskt bra i sig. Jag vill vara lite ledig nu så
det kommer på en lämplig plats. Jag skall jobba helg så jag är lite så
off kan man säga :) Men det kommer att gå strålande :) Så i dag vet jag inte med
vem jag jobbar. Jo det är i dag vi skall vara tre :) Undra om vi får det :) Det är jag Silvia och
Maria. Kan vara så underbart att vara de :)
 
 
Jag kommer att vara på alerta och städa överallt i dag :)
Vi har tvättstugan, kökets kylskåp och andra utrymmen, skötrummet och
förrådet . Hoppas dom går med på det mina kollegor då :) Tre var skall dom väl
fixa :) Nu är det bara att invänta  tid att åka men lite annat först tror jag.
 
 
Frukosten kom igen min frukost är livs viktig kan inte hoppa över den.
Så fil först njuter av detta och ser till att läsa lite nyheter på
Expressen. Som du vet har jag bytt tidning. Men det är
ju bara att köra på dagen. Nu lite kaffe och hinner
säga hej till Camilla :)
 
 
Nu är det dags att åka :)
Mot jobbet och ett förmiddags/dag pass.
Håll i hatten för nu kommer jag. Jag skall vara på D sidan
min gamla avdelning. Det kommer att vara kul. När jag kommer
dit så kommer Admin. Eva och säger nej nej jag vill ha dig på B sidan.
OK kommer dit ingen med medicindelegering är där, så jag skall dela medicin.
Inga problem :) Jag skall bli avlöst 9.00 men jag är inte klar med medicin utdelningen än.
 
 
Så...Nu är jag klar och jag kan ta en kaffe och sen gå in till min A sida :) så jag
snackar lite med tjejerna på B och sen tack och hej. Då är jag klar, skall bara fixa en transport 
till en boende med färdtjänst så den är klar. Så då var det klart. Maria kommer och skriker på mig
och undrar varför jag inte kom in nio?? Jag höjer rösten och säger att jag inte hade någon avlösare eller
någon med delegering då. Jag måste se till att alla får medicin eller hur. Nu är PH arg....
 
Jag hade inte en aning om att Maria skulle på utbildning, det var ingen som sa. Jag gör mitt
jobb och jag ser till att boende får sin medicin. Klart slut :) Silvia som blev ensam på
A har gjort ett suveränt jobb och jag är så glad att det var just hon. Hon får
tio tusen rosor av mig, tack Silvia du är bäst :) .
 
Det var lite så där Gggrrrr på Maria
men hon kan också öppna käften att hon skall på kurs.
Men nu är det passé, det blev som det blev och jag skiter i vilket.
Mina boende fick medicin och Silvia fixa B sidan. Så skall det inte vara
men så blev det, boende i fokus.
 
Ja vi skall också tacka av en medarbetare som går i pension nu sista januari.
Våran städare går han har nyligen också gjort en knä operation så det är
skönt för han att få gå :) Så efter tal av chefen , kaffe och tårta så är
det då dags att säga hej då. Jag skall hämta Linus, en kort
dag på dagis är han värd tycker jag. Så ner till
förskolan :)
 
 
Sen när jag kommer hem har jag en dotter med panikångest de lux,
hon har ont och är yr och känner pirr i hela kroppen, lite hög
kvedäns på andningen. Hon kan inte hantera detta 
och Thomas hämtar nu henna och Linus, vänta 
nu Linus kan vara kvar hos mig. Vad är
det som händer????
 
Då så Camilla till sjukhuset och
Linus hem med Thomas, lämnar man Camilla
själv på sjukan???? Nu är jag redigt arg och redigt irriterad på allt.
Skall äta lite så skall jag åka till henne. Fan tror jag skall ta detta med Thomas.
Ingen skall hoppa på mig utan anledning. Två saker i dag som INTE är relevant. Nu är
PH på krigsstigen. Hinner bli sur på sonen också. 
 
 
Gubben har ringt så jag ringer tillbaka, han berättar att Nea har gjort sig illa och får gips.
Det skall vara båtbenet, så det är alltså handen. Inte så lyckat. Hoppas hon slipper
operation. Ja vilken dag/kväll gubben kommer och han och jag äter lite.
Juhani och Ashani äter när de kommer hem. Jag pratar med
Camilla och hon är hemma nu, Lena Karlsson körde
henne hem.
 
Jag är inte färdig med Thomas
än detta skall jag snacka med han om.
Vid ett bra tillfälle typ i morgon....Ja men
då så gubben lilla lite TV och sen så, sängen.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0